مبتلایان کرونا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند

  • 16 تیر 1400 - 13:59
مبتلایان کرونا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که افراد دارای علائم و نشانه‌های ابتلا به بیماری کرونا، تنها به مراکز ۱۶ ساعته ویژه درمان سرپایی، مراجعه و از حضور در اورژانس بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی، اکیدا خودداری کنند.

دکتر روح‌الله حسینی، سه‌شنبه ۱۵ تیر در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت آماری شیوع کرونا ویروس در استان فارس، با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا و آمار گسترده مراجعه مستقیم بیماران به بیمارستان ها، مراکز ۱۶ ساعته را نخستین مرجع رسیدگی به بیماران دارای علایم کرونا اعلام کرد.

او گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۸۴ هزار و ۶۸۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۸۲ هزار و ۷۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

حسینی اضافه کرد: از ابتدای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۵ هزار و ۳۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۶۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت کرونایی شناسایی شده در فارس را ۳۰۰ هزار و ۶۴۵ نفر اعلام و با بیان اینکه تعداد موارد بستری تا صبح ۱۵ تیر در فارس به ۱۵۱۴ نفر رسیده است، گفت: از میان کل بیماران بستری در بیمارستان، وضعیت جسمی ۱۷۹ نفر وخیم گزارش شده که در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

حسینی با یادآوری اینکه آمار بیماران بهبود یافته در فارس تا امروز ۲۷۱ هزار و ۳۳۲ نفر بوده است، از جان باختن ۱۱ بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: مجموع قربانیان بیماری کرونا از ابتدای شیوع تاکنون در فارس به عدد ۴۸۵۱ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به افزایش سریع بیماری در جمعیت شهری و روستایی، هم اکنون با هجوم بیماران دارای علامت به بیمارستان ها مواجه شده ایم که این امر منجر به اختلال در روند خدمت رسانی به بیماران نیازمند بستری می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: افراد بیمار یا دارای علامت بیماری کرونا ویروس، قبل از مراجعه به بیمارستان، ابتدا به مراکز منتخب سرپایی درمان کرونا ویروس (مراکز ۱۶ ساعته) مراجعه کرده و در صورت صلاحدید پزشک مرکز، به بیمارستان مراجعه داشته باشند.

دیدگاه