تشکیل ستاد پیشگیری از آتش سوزی در شهرداری شیراز

  • 13 تیر 1400 - 9:38
تشکیل ستاد پیشگیری از آتش سوزی در شهرداری شیراز

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اعلام کرد که ستادی با هدف پیشگیری از وقوع و اطفای حریق در فضاهای سبز شهری و ارتفاعات، تشکیل شده است.

محمدرضا زندیه خاطرنشان کرد که سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سیما، منظر و فضای سبز شهری، مدیریت بحران و مدیریت جرائم به همراه ستاد باغات، در ستاد پیشگیری از آتش سوزی و اطفای حریق ارتفاعات و فضای سبز شهری شیراز عضویت دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، زندیه افزود: این ستاد علاوه بر شناسایی نقاط حادثه خیز و دارای سابقه آتش سوزی، راه‌های دسترسی به این مناطق را نیز شناسایی می‌کند.

او با بیان اینکه عوامل عمده آتش سوزی در ارتفاعات و فضای سبز شهری دو دسته است، گفت: اول عوامل عمدی؛ نظیر آتش افروزی برای گسترش زمین و تصرف غیرقانونی و دسته دیگر عوامل غیر عمدی مانند آتش افروزی توسط گردشگران، چوپانان، آتش سوزی به علت صاعقه، اشیاء ذره بینی، خودسوزی جنگل و مراتع، منجر به حریق می‌شود.

زندیه خاطرنشان کرد: در مورد وقوع آتش سوزی غیرعمدی برای کاستن از آسیب‌های احتمالی، باید از قبل پیش‌بینی‌های لازم را داشت و با مدیریت بهینه و اعمال اقدامات پیشگیرانه بسیاری از آسیب‌های آن را کم کرد.

او گفت: احداث آتش‌بُر در محدوده‌های متراکم مرتعی و جنگلی، خرید تجهیزات و ملزومات مورد نیاز جهت اطفاء حریق، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و یاوران شورا برای همکاری در اطفاء حریق، مشخص کردن مناطق صعب العبور برای استفاده از بالگرد، تقویت و افزایش گشت‌های مراقبتی از دیگر برنامه‌های این ستاد جهت پیشگیری و اطفاء حریق است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: آتش سوزی در فضای سبز شهری به ویژه در ارتفاعات پیرامونی یکی از مسائلی است که می‌توان با مدیریت بهینه و اعمال اقدامات پیشگیرانه بسیاری از آسیب‌های آن را کم کرد.

دیدگاه