مواجهه یک سوم جمعیت روستایی فارس با تنش آب

  • 12 تیر 1400 - 9:19
مواجهه یک سوم جمعیت روستایی فارس با تنش آب

مدیرعامل شرکت آبفای فارس گفت: براساس آخرین جمع بندی‌ها در شرکت آبفا استان، ۸۱۵ روستا که معادل ۳۵ درصد از جمعیت روستایی و همچنین ۳۵ شهر که جمعیتی معادل ۲۹ درصد از جمعیت شهری استان را در بر می‌گیرد در حالت بحران و تنش آبی قرار دارند.

علی بوستانی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای گریز از بحران کم آبی تأکید کرد با تمام این اوصاف همچنان با پدیده جدی تنش آبی و بحران کم آبی در فارس مواجه هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آبفای فارس، او افزود: پوشش سامانه آب شیرین کن، اجاره کردن چاه آب شرب کشاورزی با کیفیت مناسب و ایجاد سیستم سامانه آبرسانی سیار برای روستاهای مشکل دار فارس بخشی از این اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای فارس عنوان کرد: در شهرهای دارای بحران کم آبی نیز با زون بندی و مدیریت فشار شبکه سعی در بر طرف کردن مشکل کم آبی داشته ایم.

بوستانی با بیان اینکه مشترکان کم مصرف در استان معاف از پرداخت آب بها هستند، گفت: مشترکانی که مصرفی کمتر از ۱۵ متر مکعب در ماه داشته باشند، از پرداخت آب بها و آبونمان معاف می‌شوند.

او با اشاره به استمرار خشکسالی در استان فارس ادامه داد: امسال با کاهش شدید بارندگی مواجه هستیم، به طوری‌که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۶ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۳۰ ساله به میزان ۴۳ درصد با کاهش بارندگی مواجه هستیم که در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

دیدگاه