نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شیراز برپا شد

  • 10 تیر 1400 - 14:25
نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شیراز برپا شد

به مناسب هفته قوه قضائیه، ویژه برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب نمایشگاه به مدت سه شب در شیراز برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش از اقدامات موثر دادگستری فارس در جلوگیری از وقوع جرائم خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری فارس، سیدمصطفی بحرینی با اشاره به کاهش برخی جرائم در فارس، اظهار کرد: به عنوان مثال در موضوع سرقت‌های کلان با کاهش ۸۳ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو بوده‌ایم.

او از برخوردهای انجام شده با زمین خواران، مفسدان اداری و متعرضان به حقوق عامه سخن گفت و بیان کرد: بعضی از موضوعات خط قرمز ماست و در برخورد با این نوع جرائم با هیچ فردی تعارف نداریم و ورود جدی خواهیم داشت.

دادستان مرکز فارس در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم نیز عنوان کرد: در برخورد با معضلات اجتماعی برخورد قهری جوابگو نیست و باید اقدامات فرهنگی انجام شود که در همین راستا نیز معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس اقدامات شایسته‌ای همچون برگزاری نمایشگاه همزمان با هفته قوه قضاییه انجام داده است.

بحرینی، خانواده را رکن اصلی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: پدر و مادر باید با فرزندان خود دوست و صمیمی باشند تا آنها مجبور به یافتن فرد جایگزین در محیط خارج ازخانه نباشند.

او تصریح کرد: خانواده‌ها باید نسبت به رفتار فرزندان خود نظارت داشته و در سرگرمی‌ها و اوقات فراغت آنان شریک شوند و نسبت به مراودات خارج از منزل فرزندان نیز حساسیت داشته باشند.

اسماعیل اکبری، معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس نیز با اشاره به استقبال مردم از این برنامه بیان کرد: این ویژه برنامه در سه شب در خیابان مصلی نژاد شیراز به عنوان یکی از محلات پرتردد با نمایش۵۰ اثر با موضوعات اجتماعی و جرائم، تیأتر خیابانی و مشاوره‌های روانشناختی و حقوقی برگزار شد.

او افزود: به مناسبت هفته قوه قضاییه و در راستای اطلاع رسانی و ارتقا آگاهی‌های عمومی علاوه بر برپایی این ویژه برنامه، ۴۰ تابلو تبلیغاتی و تلویزیون شهری در سطح شهر با پیامها ی پیشگیرانه به اکران در آمده است.

اکبری، آگاهی بخشی و ارتقا سطح دانش مردم را مسئله بسیار مهمی در زمینه کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: استقبال مردم از چنین برنامه‌هایی خود گواه این موضوع است که مردم در مواجه با آسیب‌ها نیازمند آموزش و آگاهی هستند و ما امیدواریم بتوانیم با همکاری نهادهای مرتبط و مسئول در این زمینه، روند این گونه برنامه‌ها را ادامه دهیم تا شاهد جامعه‌ای پویاتر و عاری از آسیب‌ها باشیم.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم فارس از همکاری و مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در برگزاری این ویژه برنامه قدردانی کرد.

دیدگاه