آذری جهرمی : پست خصوصی در ایران راه‌اندازی می‌شود

  • 08 تیر 1400 - 15:06
آذری جهرمی : پست خصوصی در ایران راه‌اندازی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام خبر راه اندازی پست خصوصی در کشور گفت: فرآیند صدور مجوز فعالیت پست خصوصی ظرف یک هفته آینده نهایی می‌شود و پروانه فعالیت پست خصوصی در کشور صادر خواهد شد.

به گزارش ایرنا،محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه در آیین افتتاح سیستم مکانیزه سورتینگ مرسولات پستی فارس افزود: ظرفیت شبکه توزیع بسته‌های پستی در استان فارس با راه اندازی این سیستم مکانیزه صد در صد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با ایجاد این زیرساخت مهم شبکه تجزیه مرسولات در این استان از روزانه هزار و ۲۰۰ بسته به ۲ هزار و ۴۰۰ بسته افزایش پیدا کرده که هوشمندسازی مراحل تجزبه مرسولات پستی باعث رشد صد درصدی در این بخش شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نتیجه این اقدام را باعث بهبود کیفیت و خدمات در سرعت و حفظ بسته های پستی و رعایت کیفیت مرسولات در سطح این استان عنوان کرد و گفت: فارس استان پهناوری است که با هوشمندسازی پست ظرفیت خدمات تجارت الکترونیکی در فارس افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.
وی در ادامه بیان کرد: محدودیت هایی به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات از گذشته در پست وجود داشته اما امروز فارس بعنوان سومین استان کشور دارای پست هوشمند شد.
آذری جهرمی اقدامات هوشمندسازی پست را که در سالهای اخیر در سطح کشور پیاده سازی شده را بی نظیر دانست و گفت: شیوع کرونا زحمات و فشارهای زیادی به کارکنان پست ایران وارد کرد و بار بسیاری از مشاغل و تجارت مردم به شرکت پست واگذار شد
اما خدمات پست در مرحله گذار مدیریت کرونا در کشور کمتر دیده شده است.
وی اضافه کرد: ظرفیت خدمات رسانی شبکه پستی کشور در پی همه گیری بیماری کرونا افزایش پیدا کرد که اثرات این کار در معیشت کارکنان پست هم مشاهده می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: دپو کالاها و مرسولات پستی قبل از پیاده سازی فرآیند هوشمندسازی در این حوزه زیاد شده بود که این موضوع اعتراضات مردمی زیادی در پی داشت.
وی با بیان اینکه حضور بخش خصوصی در کنار پست ملی باید پررنگ شود،گفت: فرآیند نهایی صدور مجوز فعالیت پست خصوصی بزودی صادر و شاهد فعالیت پست خصوصی خواهیم بود که فضای رقابتی با انجام این کار در این بخش به وجود می‌آید و قطعا در رقابت پیشرفت نیز حاصل خواهد شد.

دیدگاه