واکسیناسیون کرونا از امروز در فارس مجددا شروع می‌شود

  • 07 تیر 1400 - 8:16
واکسیناسیون کرونا از امروز در فارس مجددا شروع می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: واکسیناسیون افراد گروه‌های هدف، مجددا از صبح دوشنبه هفتم تیرماه در نقاط زیر مجموعه این دانشگاه در فارس، آغاز خواهد شد.

دکتر عبدالرسول همتی یکشنبه ۶ تیرماه به خبرنگاران گفت: با توجه به ورود محموله جدید واکسن به شیراز، صبح دوشنبه هفتم تیر واکسیناسیون گروه‌های هدف طبق زمان بندی بارگذاری شده در سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام خواهد شد.

همتی خاطرنشان کرد: همشهریانی که مشمول طرح واکسیناسیون علیه کرونا هستند، برای اطلاع دقیق از مکان انجام واکسیناسیون، حتما به نشانی الکترونیکی https://covidvaccine.sums.ac.ir/ که تنها مرجع رسمی برای اعلام زمان و مکان واکسیناسیون است، مراجعه کنند.

او همچنین گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۶۲ هزار و ۲۶۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه و منجر به شناسایی ۲۷۵ هزار و ۱۲۶ بیمار مثبت قطعی شده است.

همتی افزود: از ابتدای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۱ هزار و ۷۵۲ مورد تست سریع انجام و به شناسایی ۱۷ هزار و ۵۴۹ بیمار مثبت منجر شده است.

او با بیان اینکه در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۲ هزار و ۶۷۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است، گفت: ۲۵۶ هزار و ۹۵۸ نفر از مبتلایان شناسایی شده، بهبود یافته‌اند.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۷۸۹ نفر اعلام کرد.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را ۱۰۸۶ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۱۴۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

این مقام بهداشتی در فارس گفت: از آن جایی که تعدادی از شهرستان‌های جنوبی استان فارس متأثر از استان‌های جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و بوشهر در وضعیت قرمز می باشند و امکان انتقال این وضعیت به شهرهای مرکزی و شمالی استان است، از مردم فارس می‌خواهیم تا نسبت به رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات، حساسیت بالایی داشته باشند.

دیدگاه