تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

وضعیت ۴ شهرستان فارس قرمز است

  • 06 تیر 1400 - 15:12
وضعیت ۴ شهرستان فارس قرمز است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هفته‌های گذشته برخی شهرها در استان‌های همجوار استان فارس قرمز بود و اکنون وضعیت چهار شهرستان در فارس قرمز شده است.

دکتر عبدالرسول همتی شنبه ۵ تیر در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان فارس، گفت: هم اکنون یک شهرستان جنوبی فارس در شرایط بسیار حاد و سه شهرستان دیگر با شرایط حاد کرونا و وضعیت قرمز مواجه شده است.

این مقام بهداشتی تاکید کرد که اگر شرایط کاهش حساسیت نسبت به رعایت پروتکل‌ها، تداوم داشته باشد، امکان تغییر وضعیت سایر شهرستان‌های استان فارس و قرمز و حاد شدن شرایط شیوع کرونا، در این استان وجود دارد.

او با اشاره به اینکه طی مدت شیوع کروناویروس در فارس، یک میلیون و ۷۱ تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده است، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۶۰ هزار و ۵۰۰ مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه و منجر به شناسایی ۲۷۴ هزار و ۶۰۵ بیمار مثبت قطعی منجر شده است.

همتی گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۱۱ هزار و ۴۵۴ مورد تست سریع انجام و از این تعداد ۱۷ هزار و ۴۷۶ مثبت اعلام شده است.

او تعداد کل بیماران شناسایی شده با انجام تست‌های مختلف را ۲۹۲ هزار ۸۱ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: ۲۶۵ هزار و ۵۷۹ نفر از کل بیماران شناسایی شده بهبود پیدا کرده‌اند و اکنون هم ۱۰۶۹ بیمار در مراکز درمانی مختص کروناویروس، بستری هستند که از این تعداد ۱۳۵ نفر به دلیل شرایط وخیم جسمی، مراقبت ویژه دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز تاسف از اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد فوت ۸ بیمار مبتلا به کرونا در فارس بوده‌ایم، اضافه کرد: تعداد جانباختگان کرونا در فارس از ابتدا تا امروز به ۴۷۸۰ نفر رسیده است.

وی در خصوص تعداد بیماران شناسایی شده به تفکیک شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۲۹۲ هزار و ۸۱ مورد شناسایی شده، ۱۳۰ هزار و ۱۹۲ مورد مربوط به شیراز؛ کازرون نه هزار و ۳۱۹ مورد؛ مرودشت هفت هزار و ۳۶۵ مورد؛ ممسنی پنج هزار و ۷۳۶ مورد؛ داراب پنج هزار و ۳۳۹ مورد؛ فیروزآباد چهار هزار و ۶۲۹ مورد؛ آباده سه هزار و ۸۱۱ مورد؛ کوه چنار سه هزار و ۷۸۰ مورد؛ لامرد سه هزار و ۷۰۶ مورد و استهبان سه هزار و ۳۹۳ مورد بوده است.

او اضافه کرد: همچنین کوار سه هزار و ۳۱۱ مورد؛ اقلید سه هزار و ۱۵۵ مورد؛ سپیدان دو هزار و ۹۶۶ مورد؛ نی ریز دو هزار و ۷۹۹ مورد؛ قیر و کارزین دو هزار و ۶۳۹ مورد؛ فراشبند دو هزار و ۵۰۲ مورد؛ زرین دشت دو هزار و ۴۵۳ مورد؛ رستم دو هزار و ۲۹۷ مورد؛ ارسنجان دو هزار و ۱۳۷ مورد؛ زرقان دو هزار و ۳۶ مورد؛ خرم بید هزار و ۹۴۲ مورد؛ خرامه هزار و ۸۰۲ مورد؛ پاسارگاد هزار و ۷۸۷ مورد؛ مُهر هزار و ۶۸۴ مورد؛ سروستان هزار و ۱۵۳ مورد؛ بوانات هزار و ۱۴۲ مورد؛ بختگان هزار و ۹۴ مورد؛ بیضاء هزار و ۴۳ مورد و سرچهان ۶۲۸ مورد بوده و سایر مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

همتی افزود: تا امروز، ۲۹ مورد بیمار مبتلا به کرونای آفریقایی در شهرستان‌های شیراز، لامرد، لارستان، کازرون، سروستان، گراش و مهر و همچنین ۱۰ بیمار مبتلا به کرونای هندی در شهرستان‌های کازرون و لامرد، شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: از همه هموطنان درخواست داریم که با رعایت کامل و دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی و حساسیت نسبت به راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، خود و خانواده و اعضای جامعه را در برابر این بیماری، محافظت کرده و مدافعان سلامت را در کنترل این همه گیری، یاری دهند.

دیدگاه