دو تصادف پیاپی در شیراز ۱۰ مصدوم به جا گذاشت

  • 05 تیر 1400 - 12:41
دو تصادف پیاپی در شیراز ۱۰ مصدوم به جا گذاشت

تصادف شدید چهار دستگاه خودروی سواری با یکدیگر در زیر گذر شهرک گلستان شیراز، باعث آسیب‌دیدگی و جراحت ۱۰ نفر از سرنشینان این خودروها شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بامداد جمعه ۴ تیر، شهروندان در تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ از وقوع تصادف دو دستگاه خودرو با یکدیگر در زیرگذر شهرک گلستان، مقابل مجتمع خلیج فارس خبردادند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۸ را عازم محل حادثه کرد.

به گفته آتش نشانان اعزامی، دو دستگاه خودروی سواری پراید و سمند به هنگام تردد در بزرگراه به علت نامشخصی به شدت با یکدیگر برخورد کردند.

با توجه به مصدوم شدن سرنشینان هر دو خودرو، بر اثر این حادثه رانندگی، ۷ سرنشین خودرو پراید (خانواده ۷ نفره) و دو سرنشین خودرو سمند دچار آسیب دیدگی شدند.

همزمان با امداد رسانی آتش نشانان و کمک به نجات مصدومان در این حادثه دو خودروی سمند و پژو پارس نیز به دلیل سرعت بالا و عدم کنترل با فاصله ۱۰۰ متر از این سانحه به شدت با یکدیگر برخورد و خودروی سمند با ستون برق حاشیه خیابان برخورد کرد.

 آتش نشانان پس از بازدید و بررسی های اولیه به دو گروه جهت امداد رسانی همزمان به دو حادثه تقسیم شدند.

یک گروه از آتش نشانان به همراه عوامل اورژانس حاضر در محل مشغول رسیدگی به حال مصدومین شدند و گروه دیگر از آتش نشانان نیز به طور همزمان اقدام به چیدمان علائم راهنمایی در طول مسیر کردند و پس از ایجاد ترافیک مصنوعی به منظور کاهش ضریب خطرات احتمالی، با استفاده از ابزار مخصوص، جریان برق خودروها را قطع کرده و همچنین نسبت به رفع نشت سوخت این چهار وسیله نقلیه اقدام کردند.

در حادثه دوم نیز بر اثر شدت برخورد خودرو سمند به ستون برق راننده مرد ۳۶ ساله در اتاقک خودرو گرفتار شده بود که آتش نشانان با سرعت عمل و تجهیزات هیدرولیک وی که به شدت مصدوم و در وضعیت نامناسبی قرار داشت را از خودرو خارج و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

 آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه و انتقال خودروها به حاشیه امن جاده، محل حادثه را از بقایای به جا مانده از این تصادفات، پاکسازی کردند.

هر ۱۰ مصدومان این حادثه بلافاصله با همکاری عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

دیدگاه