بهبودی ۲۶۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا در فارس

  • 05 تیر 1400 - 9:56
بهبودی ۲۶۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، اعلام کرد که تاکنون بیش از ۲۶۵ هزار بیمار مبتلا به کروناویروس در استان فارس بهبود یافته‌اند.

دکتر عبدالرسول همتی جمعه ۴ تیر با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس، گفت: از مجموع ۲۹۱ هزار و ۵۲۹ بیمار شناسایی شده در فارس، ۲۶۵ هزار و ۱۷۲ بیمار بهبود یافته‌اند.

او مجموع بیماران بستری در بیمارستان را تا صبح امروز چهارم تیرماه، ۱۰۷۹ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۳۱ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی، تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

همتی گفت: از بین کل بیماران شناسایی شده، ۲۷۴ هزار و ۷۱ بیمار مثبت قطعی با انجام ۹۵۸ هزار و ۷۶۶ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی و ۱۷ هزار و ۴۵۸ بیمار نیز با انجام ۱۱۱ هزار و ۳۶۴ مورد تست سریع شناسایی شده‌اند.

معاون علوم پزشکی شیراز با تاسف از جان باختن ۵ بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس، خاطرنشان کرد: مجموع بیمارانی که براثر کرونا جان باخته اند، ۴۷۷۲ نفر بوده‌اند.

همتی با تاکید بر اینکه رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی احتمال شیوع موج پنجم ویروس کرونا در استان را افزایش می دهد، افزود: بهترین روش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید۱۹، رعایت دستورالعمل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی است.

دیدگاه