شعله‌های آتش در ارتفاعات کوهمره سرخی میمند فرو نشست

  • 25 خرداد 1400 - 9:25
شعله‌های آتش در ارتفاعات کوهمره سرخی میمند فرو نشست

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: شعله‌های آتش که به جان ارتفاعات کوهمره‌سرخی میمند فارس افتاده بود پس از ۵ روز تلاش پی در پی فرو نشست.

عبدالحسن صمدنژاد روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: آتش در این منطقه پس از ۵ روز مهار شد و دو نفر از عاملان این  آتش سوزی نیز شناسایی و دستگیر و برای طی مراحل قانونی تحویل دستگاه قضایی شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری  استان فارس ادامه داد: از پنج روز پیش آتش به جان طبیعت و ارتفاعات کوهمره سرخی میمند و کوه‌های مورجان ،جنگل دشت چوگان، و روستای آب سوراخک افتاد.

وی اضافه کرد: وجود ارتفاعات وسخت گذر بودن منطقه و گستردگی آتش سوزی کار مهار آن را بسیار دشوار کرده بود و علیرغم تلاش نیروهای امداد و نجات طبیعت ،دوستداران محیط زیست و مردم محلی این آتش سوزی ۵ روز به طول انجامید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری  استان فارس اظهار داشت: سرانجام با تلاش فراوان نیروهای امدادی و مردمی بالاخره آتش این منطقه بامداد امروز دوشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰ کنترل و مهار شد.

وی تاکید کرد: علت بروز این آتش سوزی عامل انسانی بوده که دو نفر از این اشخاص شناسایی و دستگیر و برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

صمدنژاد عنوان کرد: در حال حاضر نیروهای امداد و نجات طبیعت اعزامی از ۵ شهرستان فیروزآباد، جهرم، کوار ، استهبان و قیر و کارزین در منطقه دچار آتش سوزی شده حاضر و در حال پایش محل هستند و بزودی میزان دقیق خسارت وارد شده اطلاع رسانی خواهد شد.

میمند در فاصله حدود ۹۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

دیدگاه