نظام ارجاع الکترونیک از هفته آینده در فارس اجرایی می‌شود

  • 25 خرداد 1400 - 13:04
نظام ارجاع الکترونیک از هفته آینده در فارس اجرایی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شیراز، با بیان اینکه الکترونیکی شدن نسخه نویسی پزشکان، مشکلات مختلفی را در حوزه سلامت بهبود خواهد بخشید، گفت: طرح نظام ارجاع الکترونیک از هفته آینده در زیرمجموعه این دانشگاه اجرایی می‌شود.

دکتر مهرزاد لطفی در جلسه‌ای با حضور مدیرکل دفتر مدیریت خدمات عمومی بیمه سلامت ایران که پیرامون ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه و تسریع روند راه‌اندازی نسخه الکترونیک برگزار شد، صرفه جویی و کاهش هزینه‌های مراقبت، کاهش اشتباهات نسخه نویسی، خطاهای دارویی، عوارض ناخواسته دارویی، بهبود دارو درمانی و ایمنی بیمار را از جمله دستاوردهای اجرای نسخه نویسی الکترونیک برشمرد.

به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، لطفی با اشاره به اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در برنامه پنجم و ششم توسعه بر اجرای نسخه نویسی الکترونیک تاکید داشته است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان‌های بیمه گر بر مزایای غیرقابل انکار نظام ارجاع الکترونیک و نسخه نویسی الکترونیک اذعان دارند.

لطفی اظهار کرد: از ابتدای هفته آتی ورود اطلاعات در سطح ۲ مراکز دولتی و سطح یک بیمه روستایی، تنها در پنل سازمان‌های بیمه گر انجام می‌شود.

او با تاکید بر اینکه ورود اطلاعات الکترونیک جمعیت شهری در سطح یک ارائه خدمات نیز از ابتدای هفته دوم تیر سال جاری انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد تا با آماده سازی زیرساخت‌های لازم، بیمارستان‌های خصوصی نیز در زمان تعیین شده، استفاده از پنل‌های الکترونیک را آغاز کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات عمومی بیمه سلامت کشور نیز در این نشست گفت: نسخه نویسی الکترونیکی از سال‌های گذشته در کشور مطرح بوده و با توجه به تصمیم سازمان های بیمه گر در سال جاری، این موضوع با جدیت پیگیری و اجرا می شود.

محمدرضا میرزایی بر حمایت حداکثری بیمه سلامت از اجرای هرچه سریع تر نسخه نویسی الکترونیکی تاکید و ابراز امیدواری کرد تا با همدلی موجود میان مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان‌های بیمه گر، استان فارس به یکی از استان‌های پیشرو در انجام نسخه نویسی الکترونیک در آینده‌ای بسیار نزدیک تبدیل شود.

دیدگاه