نشت گاز عامل حریق یک خانه در شیراز

  • 24 خرداد 1400 - 14:41
نشت گاز عامل حریق یک خانه در شیراز

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، از نشت گاز از یک سیلندر ۱۱ کیلویی خبر داد و گفت: در این حادثه یک منزل مسکونی در سلطان آباد به آتش کشید.

محمد هادی قانع یکشنبه ۲۳ خرداد به خبرنگاران گفت: ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز همزمان با دریافت خبر آتش سوزی در یک منزل مسکونی در سلطان آباد، ساعت ۱۲:۲۲ ظهر امروز زنگ ایستگاه ۱۸  را به صدا درآورد و نیروهای عملیات را به همراه تیم نجات عازم محل حادثه کرد.

او افزود: در محل حادثه یک منزل مسکونی دو طبقه که در هر طبقه ۲ واحد مسکونی قرار داشت، مشاهده شد که یکی از واحدها در طبقه دوم بر اثر نشت گاز از سیلندر ۱۱ کیلویی در زمان تعویض سیلندر  در مجاورت پیک نیک روشن دچار آتش سوزی شده و شعله‌های آتش به سرعت لوازم آشپزخانه را در بر گرفته و گسترش یافت.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز عنوان کرد: با رسیدن آتش نشانان در محل با توجه به اظهار نگرانی ساکنین ساختمان نسبت به کودک ۶ ساله‌ای که در مجاورت این واحد مسکونی تنها در منزل حضور داشت، نیروهای آتش نشانی سریعا به دو گروه عملیاتی تقسیم شدند که گروه اول با اقدامی سریع ، خود را بوسیله نردبان به واحد مسکونی مجاور رسانده و از طریق پنجره ساختمان کودک ۶ ساله را از منزل خارج کردند.

قانع ادامه داد: گروه دوم نیز همزمان پس از قطع برق ساختمان خود را  به کانون آتش رسانده و با مهار و اطفای کامل آتش، از سرایت آن به منازل دیگر جلوگیری کردند. آتش نشانان پس از اطفای کامل و جلوگیری از سرایت شعله‌های آتش به دیگر واحدهای ساختمان و منازل مجاور، با لکه گیری و ایمن سازی محل حادثه و تحویل آن به مالک، عملیات خود را به پایان رساندند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، از همه شهروندان خواست تا با به کار بستن هشدارهای ایمنی در هنگام استفاده از سیلندر گاز مایع، از جان و مال خود محافظت کنند.

دیدگاه