۲ کودک در استخر باغی در سپیدان فارس جان باختند

  • 20 خرداد 1400 - 9:15
۲ کودک در استخر باغی در سپیدان فارس جان باختند

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: سه کودک روز چهارشنبه در استخر باغی در جاده رودبال شهرستان سپیدان سقوط کردند که در این حادثه ۲ تن از آنها به علت خفگی جان باختند.

محمد جواد مرادیان چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کودک ۹ ساله با حضور به موقع ماموران اورژانس از غرق شدن نجات یافت و به بیمارستان انتقال داده شد.

رئیس اورژانس استان فارس یادآور شد: از ابتدای فروردین‌ماه امسال تاکنون ۲۶ مورد گزارش غرق شدگی به سامانه ۱۱۵ اورژانس استان گزارش شده است که ۱۱ نفر از این تعداد جان باختند.
مرادیان افزود: هنگام شنا کردن یا بازی در آب عواملی مانند خستگی و ضعف، آشنا نبودن به محیط و آب‌های عمیق، مهارت نداشتن در شنا، تشنج و توقف بیش از حد مجاز در زیر آب باعث می‌شود که فرد برای تنفس به راحتی به سطح آب نیاید و غرق شدگی اتفاق بیفتد.
وی یادآور شد: هنگام غرق شدگی فرد به علت کمبود اکسیژن دچار استرس و هراس می‌شود و به طور غیرطبیعی برای نجات جان خود تقلا می‌کند.
وی گفت: نخستین و حیاتی‌ترین کار برای نجات یک فرد در حال غرق، خارج کردن هر چه سریع‌تر او از آب است و سعی شود فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنید و به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.

شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان در ۸۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است. 

دیدگاه