تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

واژگونی تانکر حامل سوخت در جاده شیراز – مرودشت

  • 09 خرداد 1400 - 11:15
واژگونی تانکر حامل سوخت در جاده شیراز – مرودشت

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز، با اشاره به واژگونی یک دستگاه تانکر حامل سوخت در محور شیراز به مرودشت، گفت: هم‌اینک با حضور آتش نشانان محل حادثه در حال ایمن سازی است.

محمدهادی قانع در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: ساعت ۳ و ۲۶ دقیقه بامداد امروز یکشنبه ۹ خرداد، واژگونی یک دستگاه خودرو حامل سوخت بنزین به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و با توجه به اهمیت موضوع و نوع سوخت سریع الاشتعال، ۲۰ آتش‌نشان از چهار ایستگاه به محل حادثه‌ اعزام شدند.

او افزود: آتش‌نشانان در چندین اکیپ کاری با تجهیزات مرتبط و مواد اطفایی ویژه مایعات قابل اشتعال به امر ایمن سازی و جلوگیری از تردد خودرو  در محل حادثه مشغول شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز با بیان اینکه عملیات به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: گروهی از آتش نشانان به خنک سازی ‌و بررسی محل حادثه محل اقدام کردند و اکنون در مرحله‌ انتقال تانکر به یک محل امن قرار داریم.

جاده شیراز-مرودشت تا یک ساعت دیگر بازگشایی می‌شود

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: در پی واژگونی یک دستگاه تریلی حامل بنزین در گردنه باجگاه جاده شیراز- مرودشت، این جاده از صبح امروز مسدود شده است و تا یک ساعت دیگر بازگشایی می‌شود.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی یکشنبه ٩ خرداد به خبرنگاران گفت: در پی واژگونی یک دستگاه تریلی حامل بنزین در گردنه باجگاه جاده شیراز- مرودشت، این جاده از صبح امروز مسدود شده است.

او با بیان این که هم اکنون عوامل پلیس راه، راهداری، آتش نشانی و شرکت نفت در محل حادثه حضور دارند، افزود: به صورت هم زمان آتش نشانان در حال پاشیدن فوم به روی تانکر و عوامل راهداری در حال جابه جایی آن هستند.

دهقانی با اشاره به اشتعال زا بودن بار تانکر گفت: عملیات جابه جایی تانکر و بازگشایی جاده باید با احتیاط باشد تا از بروز خطرات احتمالی همچون انفجار جلوگیری شود.

رئیس پلیس راه شمال فارس، ضمن عذرخواهی از رانندگانی که در حال انتظار برای باز شدن جاده شیراز- مرودشت هستند گفت: همه عوامل حاضر در صحنه حادثه برای کاهش خسارات و حفظ جان مردم تلاش می‌کنند، زیرا در صورت انفجار، شعاع زیادی از محل حادثه تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

دهقانی خاطرنشان کرد: خروجی شهر شیراز به سمت مرودشت نهایتا تا یک ساعت آینده بازگشایی می‌شود و رانندگانی که در این جاده هستند، صبر و حوصله داشته باشند تا ترافیک روان در این جاده برقرار شود.

رویس پلیس راه شمال فارس علت حادثه را خواب آلودگی راننده اعلام کرد.

دیدگاه