کرونا در فارس؛ بیش از ۲۷۶ هزار مبتلا و ۴۵۵۰ جان‌باخته

  • 08 خرداد 1400 - 11:39
کرونا در فارس؛ بیش از ۲۷۶ هزار مبتلا و ۴۵۵۰ جان‌باخته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آخرین آمار وضعیت شیوع کرونا در فارس نشان می‌دهد که هم‌اینک ۱۱۹۴ بیمار مبتلا به کرونا یا مشکوک به ابتلا، در بیمارستان‌ها بستری هستند.

دکتر عبدالرسول همتی جمعه هفتم خرداد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۹۰۲ هزار و ۳۳۰ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام و با بررسی نمونه‌ها، ۲۶۰ هزار و ۸۶۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، همتی گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۰۳ هزار و ۹۴۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد پانزده هزار و ۴۵۹ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است.

معاون علوم پزشکی شیراز گفت: در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۷۶ هزار و ۳۲۴ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین از بهبودی ۲۵۲ هزار و ۵۵۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر در فارس براثر کرونا فوت کردند و جمع قربانیان این بیماری به ۴۵۵۰ نفر رسیده است.

همتی اضافه کرد: هم اکنون هزار و ۱۹۴ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۰۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند. 

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: بهترین روش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید۱۹، رعایت دستورالعمل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی است.

دیدگاه