تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

۱۲۵۵ نفر به دلیل کرونا در بیمارستان های استان فارس بستری هستند

  • 07 خرداد 1400 - 8:42
۱۲۵۵ نفر به دلیل کرونا در بیمارستان های استان فارس بستری هستند

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز گفت: مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا بستری در بیمارستان های استان یک هزار و ۲۵۵ نفر است که ۲۱۸ نفر در «آی سی یو» هستند

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح الله حسینی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۲۵۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۱۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۰۰ هزار و ۷۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۶۰ هزار و ۳۶۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۳ هزار و ۷۳۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۴۱۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۷۵ هزار و ۷۸۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین از بهبودی ۲۵۱ هزار و ۹۸۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

دکتر حسینی با بیان اینکه ۱۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون جان خود را از دست دادند، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۵۳۷ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تاکید کرد: جدی گرفتن دستورات بهداشتی در برابر کرونا ویروس مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از ترددهای غیرضرور و دورهمی های خانوادگی، راهکاری مؤثر در پیشگیری از ابتلاء به این بیماری است.

دیدگاه