تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز در فارس تشکیل شد

  • 07 خرداد 1400 - 8:40
قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز در فارس تشکیل شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: برای کمک به رفع مشکلات و کمبودهای زیرساختی، فضاهای آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و شهری قرارگاه جهادگران مدرسه ساز در فارس راه‌اندازی شد.

بنا بر گزارش دریافتی پنجشنبه، اسماعیل قزل سفلی در اولین جلسه قرارگاه جهادگران مدرسه ساز این استان،گفت: هدف از تشکیل این قرارگاه کمک به هم‌افزایی برای رفع مشکلات زیرساختی این بخش است.

قزل سفلی ادامه داد: کمک به هم‌افزایی بین بخشی برای رفع مشکلات و کمبودهای زیرساختی، فضاهای آموزشی پرورشی مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و شهری در سطح استان ازجمله اهداف راه‌اندازی این قرارگاه بوده است.

او اضافه کرد: این قرارگاه تلاش می‌کند محرومیت زدایی عمرانی و آبادانی مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی عملیاتی شود، خدمت رسانی برای احداث تعمیر و بازسازی مدارس در مناطق روستایی و شهری کم‌برخوردار استان، استفاده از ظرفیت تخصصی جهادگران مدرسه ساز به امر مقدس مدرسه سازی ازجمله اهداف دیگر تشکیل این قرارگاه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه نوسازی مدارس استان، مجمع خیرین مدرسه ساز، بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی مدرسه ساز در قالب این قرارگاه سازماندهی می‌شوند،افزود: اولین قرارگاه جهادگران مدرسه در صورت استانی در سطح کشور در استان فارس شکل گرفته و بنا است که یک دفتر این قرارگاه در محل نوسازی مدارس راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: مسئول این قرارگاه از طریق سازمان نوسازی مدارس استان و بسیج سازندگی انتخاب می‌شود که اعضای این قرارگاه متشکل از پنج عضو حقیقی ،مسئولین گروه‌های جهادی که سابقه مدرسه سازی دارند، مدیرکل نوسازی مدارس استان، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز، رئیس بسیج سازندگی و مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارس در آن حضور دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس بیان کرد: این قرارگاه به صورت فصلی جلسات منظم با دستور کار هماهنگی در امر احداث، بهسازی و نوسازی مدارس در مناطق به صورت هدفمند برگزار می‌کند که تلاش می‌شود در جهت تحقق شعار «عدالت و پیشرفت» بتوان اقدامات موثری انجام داد.

دیدگاه