فرماندار شیراز: به‌زودی مشکل آب داریون رفع می‌شود

  • 31 اردیبهشت 1400 - 14:49
فرماندار شیراز: به‌زودی مشکل آب داریون رفع می‌شود

فرماندار شهرستان شیراز گفت: با حفر چاه آب جدید و رفع مشکلات شبکه آبرسانی داریون، تامین آب شرب این شهر در آینده‌ای نزدیک به وضعیت پایداری خواهد رسید.

محمدرضا امیری در حاشیه سفر به شهر داریون با هدف بررسی مسائل و مشکلات روستاهای دهستان این شهر، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، تامین آب و نگهداری از شبکه‌های آبرسانی در شهرهای تابعه شهرستان شیراز و تمام روستاها به آبفای شیراز محول شده و با مدیریتی یکپارچه هدایت می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، او با بیان اینکه تامین زیر ساخت مورد نیاز اماکن ورزشی برای بهره مندی عموم مردم شهر داریون دنبال می‌شود، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در صورت تامین آب و زمین ورزش توسط شهرداری، اعتبار مورد نیاز اجرای طرح در کمیته برنامه ریزی این شهرستان تامین شود.

رئیس شورای اداری شهرستان شیراز همچنین با اشاره به وضعیت درآمدی و مشکلات شهرداری شهرهای کوچک بر ضرورت تقویت شهرداری داریون تاکید و عنوان کرد: این موضوع نیز در کمیته برنامه ریزی پیگیری خواهد شد.

امیری در پاسخ به پرسش معتمدین و امام جمعه شهر داریون در خصوص ارتقای دهستان داریون به بخش ابراز کرد: موضوع ارتقای دهستان داریون از سوی فرمانداری پیگیری و با دستور مساعد استاندار فارس به وزارت کشور و هیات دولت ارسال شده است؛ امید می‌رود این موضوع تصویب شود.

توزیع عادلانه منابع در سطح شیراز

او همچنین در ادامه بازدیدهای دوره‌ای خود از مناطق روستایی در جمع اهالی روستای ایزدخواست باصری که شرقی‌ترین روستای این شهرستان و هم مرز با خرامه است، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم توزیع منابع، اعتبارات و امکانات برای تمام نقاط روستایی به شکل عادلانه صورت گیرد.

فرماندار شیراز بر پیگیری و بررسی مشکلات مسکن جوانان روستایی و ضرورت رفع مشکلات و کاستی‌های آنتن دهی تلفن همراه و خدمات مخابراتی در این مناطق تاکید کرد.

امیری ضمن بازدید از روستای دودج و در جمع تعدادی از معتمدین این روستا نیز بیان کرد: طرح هادی نمایانگر جهت توسعه روستا در آینده است که مشخص می‌کند توسعه روستا کجا باشد و کاربری اراضی چگونه تعریف شود.

او تاکید کرد: تلاش خواهد شد تا با پیگیری و اقدامات بنیاد مسکن و تصویب کمیته طرح‌های هادی روستایی، طرح جامع توسعه ده ساله روستای دودج به سرعت و دقت مصوب و ابلاغ شود.

رئیس شورای اداری شهرستان شیراز با یاد آوری اینکه برخی از ساخت و سازهای این روستا در حاشیه جاده انجام شده و رفع مشکلات آنان از خواسته‌های مالکان روستایی است، افزود: امیدواریم با تصویب طرح هادی روستا و طرح موضوع در کمیته حریم جاده‌ها این مسیر به عنوان خیابان واقع در طرح هادی شناسایی شده، حریم جاده کاهش یافته و مشکلات ذی نفعان مرتفع شود.

امیری از دهیار روستای دودج به دلیل جلوگیری از ساخت و سازهای خارج از محدوده طرح هادی روستا تقدیر و اضافه کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز، مشکلات عدیده‌ای را برای متخلفان و دولت ایجاد می‌کند.

دیدگاه