۵ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان فارس جمع‌آوری شد

  • 28 اردیبهشت 1400 - 14:21
۵ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان فارس جمع‌آوری شد

مدیرکل زندان های فارس اعلام کرد:در ماه مبارک رمضان حدود ۵۰ میلیارد ریال با مشارکت خیرین برای آزادسازی زندانیان در جشن های گلریزان و برنامه های اجرایی از طریق صدا وسیما و شبکه‌های مجازی جمع آوری شد.

روابط عمومی زندان های فارس اعلام کرد:‌اسحاق ابراهیمی در دیدار با استاندار فارس گفت که از ابتدای سال جاری زمینه آزادی ۵۸ زندانی فراهم شده است.
مدیرکل زندان های فارس گفت: این استان یکی از استان هایی است که در سطح کشور، محکومان مالی زیادی دارد و هم اکنون تعداد ۸۴۵زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان، چشم انتظار مساعدت و کمک نیکوکاران هستند.
ابراهیمی اضافه کرد: ۱۲۱نفر از این زندانیان به جرم عدم پرداخت مهریه گرفتار هستند و هم اکنون اکثریت آنان در مرخصی بسر می برند.
مدیرکل زندان های فارس گفت: علاوه بر استفاده از ظرفیت خیرین برای آزادسازی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، هم اکنون تعداد ۱۵۰ زندانی از پابند الکترونیکی استفاده می کنند و حدود ۱۰۰پابند الکترونیکی جدید نیز بزودی دراختیار زندانیان واجد شرایط که حبس آنان کمتر از ۲سال باشد قرار می گیرد.
ابراهیمی گفت: سال گذشته زمینه اشتغال برای ۵۴ درصد محکومان در داخل و بیرون زندان فراهم شد و این آمار در سال جاری با حمایت مسؤولین قضایی و تلاش همکاران ما در زندان ها به ۸۰درصد می رسد.
وی ادامه داد: تعداد ۱۵ انجمن حمایت زندانیان در حوزه های قضایی دارای زندان در استان فعالیت می کنند و از این تعداد تنها ۲ انجمن در شیراز و داراب دارای ساختمان مجزا هستند تقاضا می شود فرمانداران شهرستان ها که خود عضو هیأت مدیره انجمن های حمایت هستند در واگذاری زمین مناسب به انجمن ها برای ساخت ساختمان اداری، آموزشی در زمینه توانمندسازی و مهارت آموزی خانواده های زندانیان همکاری کنند.

مدیرکل زیندان های فارس در این دیدار در خصوص تأمین اعتبارات عمرانی و مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه، انتقال زندان عادل آباد به خارج از شهر و حمایت از خانواده زندانیان تأکید کرد.
استاندار فارس ضمن قدردانی از مسؤولین زندان ها در زمینه اصلاح و تربیت زندانیان و حمایت از خانواده های آنان گفت: زندانی در بند و گرفتار است و به خاطر جرم ارتکابی محکوم به حبس شده است اما همنوع ما و انسان هستند و حقوق انسانی آنان باید حفظ و رعایت شود.
عنایت الله رحیمی اظهار داشت: لازم است زمینه سالم سازی و بازپروری زندانیان فراهم شود تا بازگشت مفیدی به جامعه داشته باشند.
وی درخصوص بررسی مشکلات زندان ها در حوزه های مختلف و همکاری برای رفع کردن آنها و تأمین اعتبار، قول مساعدت و همکاری داد.

دیدگاه