مقصران حادثه انفجار منزل مسکونی در جهرم مشخص شدند

  • 21 اردیبهشت 1400 - 12:02
مقصران حادثه انفجار منزل مسکونی در جهرم مشخص شدند

رئیس دادگستری شهرستان جهرم استان فارس گفت: طبق نظر اولیه کارشناسی و بررسی گزارش‌های نهادهای حاضر در امداد رسانی و معاینه میدانی، مقصران حادثه انفجار و تخریب منزل مسکونی در شهرستان جهرم مشخص شدند.

حمد اسمی، روز دوشنبه با اشاره به اینکه در اظهارنظر اولیه کارشناسی شرکت آبفا و شرکت گاز این شهرستان مقصران وقوع این حادثه هستند، گفت: مطابق این نظر کارشناسی شرکت آبفا جهرم به دلیل آسیب رساندن به کف خواب علمک گاز و شرکت گاز این شهرستان نیز به دلیل عدم بررسی کامل تبعات آسیب به کف خواب علمک گاز به عنوان مقصران این حادثه شناخته و معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه نظریه کارشناسی قابلیت اعتراض دارد بیان داشت: به دلیل ابعاد گسترده حادثه و آسیب ناشی از آن پس از تشکیل این پرونده موضوع با حساسیت توسط دادگستری شهرستان در دستور پیگیری قرار گرفت.

اسمی تصریح کرد: مقصران حادثه مذکور در چارچوب قانون تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت و همه مراحل رسیدگی به این پرونده به صورت شفاف اطلاع رسانی خواهد شد.

 روز پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ و در پی اقدام به حفاری اداره آبفا شهرستان جهرم و آسیب به لوله گاز شهری و نشت گاز به فنداسیون یک منزل مسکونی انفجار شدیدی ایجاد شد که باعث فوت سه نفر، مصدوم شدن ۶ نفر، تخریب کامل یک منزل مسکونی و آسیب ۸۰ درصدی به ۲ منزل مسکونی همجوار و آسیب به ۴٠ واحد مسکونی اطراف و همچنین آسیب به ١۵ دستگاه خودرو شد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

دیدگاه