دستگیری کلاهبرداری که ماشین مناقصه‌ای می‌فروخت

  • 21 اردیبهشت 1400 - 13:00
دستگیری کلاهبرداری که ماشین مناقصه‌ای می‌فروخت

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس از دستگیری مردی خبر داد که با درج آگهی فروش خودروهای مناقصه‌ای در سایت‌های واسطه‌گر، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: در پی شکایت ۲ نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با مشاهده آگهی فروش خودرو در یکی از سایت‌های واسطه‌گر و پرداخت مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال به حساب فرد تبلیغ کننده به عنوان بیعانه، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس فارس، سلیمانی ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد فرد تبلیغ کننده خود را به دروغ کارمند دادگستری معرفی و حدود ۵۰ نفر شهروند با وی تماس و پس از واریز وجه نقد به عنوان بیعانه، دیگر جوابگو تماس تلفن متقاضیان نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در استان همدان شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی وی را در یک عملیات ضربتی هنگام خرید در یک مغازه طلافروشی دستگیر و به استان فارس انتقال دهند.

سلیمانی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۵۰ شهروند اقرار کرده است، گفت: وی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

وی به شهروندان توصیه کرد هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده تبلیغات، هیچ وجه نقدی را واریز نکنند.

این مقام انتظامی از هموطنان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

دیدگاه