آمارهای کرونا در فارس همچنان در اوج است

  • 13 اردیبهشت 1400 - 12:01
آمارهای کرونا در فارس همچنان در اوج است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بالا بودن موارد مبتلا، بستری و جان باختن هم استانی‌ها در اثر کرونا ویروس، هشدار داد: کرونا همچنان در اوج است و قربانی می‌گیرد.

مهرزاد لطفی یکشنبه ۱۲ اردیبهشت در سیصد و چهاردهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در حال حاضر ۲ هزارو ۵۹ بیمار مثبت و مشکوک مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های مرجع کووید ۱۹ استان بستری هستند که از این تعداد ۳۱۹ بیمار در بخش های مراقبت ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند و این آمار نگران کننده است.

او همچنین در این نشست ضمن تبریک روز استاد عنوان کرد: اساتید دانشگاه نقش مهمی در اعتلای دانش و اندیشه دارند و به ویژه اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز با عمل به دو رسالت توامان آموزش و درمان پیشینه ارزشمند آموزش و پزشکی در فارس را این بار در عرصه سرنوشت ساز مقابله با بحران کرونا به کار بستند که جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بر پایبندی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به کروناویروس و خروج از این موج تاکید کرد و گفت: تنها راه جلوگیری از روند افزایش موارد ابتلا به کروناویروس، مشارکت مردم است تا بتوانیم شاهد کاهش آمارهای ابتلا، بستری و جان باختن هم استانی‌ها در اثر این بحران باشیم.

لطفی در ادامه این نشست با بررسی وضعیت موارد ابتلا به کروناویروس در شهرستان‌های استان، ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های استان را نیز مورد ارزیابی قرار داد.

دیدگاه