توزیع ۱۰۰هزار بسته معیشتی در شیراز

  • 09 اردیبهشت 1400 - 18:13
توزیع ۱۰۰هزار بسته معیشتی در شیراز

آیین توزیع ۱۰۰هزار بسته معیشتی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، فرماندهان انتظامی و مدیران دستگاههای اجرایی در شیراز برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد فارس پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت در این مراسم که با حضور نمایندگان فارس و مسؤلان استانی برگزار  شد، گفت: رزمایش اطعام مهدوی امروز در راستای پویش ایران همدل  ۱۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و خانواده های تحت حمایت این نهاد توزیع می‌کند. 

محمد بذرافشان با بیان اینکه در این رزمایش ۱۰۰ هزار بسته بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود در ماه مبارک رمضان توزیع بسته‌ها به ۳۰۰ هزار بسته برسد.

او با بیان اینکه در سال گذشته اتفاقات مبارکی در استان فارس رخ داد و شاهد درخشش فارس در بین استان‌های کشور بودیم، اضافه کرد: در سال ۹۹ بیش از ۲ میلیون پرس غذای گرم در قالب اطعام مهدوی در بین به نیازمندان توزیع شد.

بذرافشان با بیان اینکه به همت نیک اندیشان و مردم خوب استان فارس بسته‌های معیشتی تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد، اظهار کرد: بیش از ۱۳ میلیارد تومان از بنیادمستضعفان کشور به ایتام استان فارس اهدا شد. 

او خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و اقشار آسیب دیده به دلیل کرونا پرداخت شد.

بذرافشان همچنین از اولین مرحله توزیع جهیزیه در بین نوعروسان استان فارس خبرداد و گفت: طی چند ماه آینده ۲ هزار و ۵۶ جهیزیه کامل بین نوعروسان توزیع خواهد شد.

مدیرکل امداد فارس از اجرای طرح کمیته امداد استان با همکاری فرماندهی سپاه فجر فارس برای جذب ۱۰۰ هزار حامی با استفاده از ظرفیت بسیج خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۲۰۸ واحد مسکونی تا دو سال آینده به همت سپاه فجر فارس، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد استان فارس برای نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد ساخته خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس نیز در این مراسم بیان کرد: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی درس‌های بزرگی را به ملت‌های جهان آموخته که همدلی، کمک به مظلومان، عدالت خواهی، ایستادگی در برابر رژیم‌های ستمکار و نظام سلطه و … از جمله این درس‌ها بوده است.

ابراهیم عزیزی با اشاره به همدلی ملت بزرگ ایران در مشکلات و عقبه‌های سخت، افزود: یاری رساندن به مردم مظلوم جهان را نیز در سایه انقلاب اسلامی به ملت‌ها یاد دادیم؛ فرهنگی که مبتنی بر اندیشه‌های والای امام راحل بود.

او با اشاره به شیوع کرونا و عوارض آن در کشور نیز گفت: اینکه می‌توانستیم با تصمیمات منطقی، جلوی آسیب‌ها را می‌گرفتیم یک بحث جداست اما همراهی و همدلی ایران اسلامی در این قضیه بی نظیر بود به طوری که در این عرصه نیز به دنیا درس مردمداری دادیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واقعیت این است که بنده نشنیده و ندیدم که مردم این چنین در عرصه‌های مختلف، پای حل مشکلات و کمک به یکدیگر باشند که این نیز از درس‌های بزرگ انقلاب است.

عزیزی خاطرنشان کرد: ما نیز در مجلس در سایه قانون گذاری حداکثر ظرفیت را برای یاری رساندن به آسیب دیدگان به کار بردیم و این نگاه همچنان ادامه خواهد داشت.

او تصریح کرد: باید تلاش کرد این اقدامات خوب را توسعه دهیم و با همکاری و هم افزایی تمام نهادها همواره یار و مددکار مردم در سختی‌ها و گرفتاری‌ها باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آسیب‌های کرونا زیاد بوده است، افزود: با ههکاری همه دستگاهها و نیکوکاران، امید داریم این آسیب‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

عزیزی با تقدیر از عاملان برنامه مذکور نیز گفت: نمایندگان مجلس یازدهم در راستای محرومیت زدایی تصمیمات بسیار خوبی در بودجه ۱۴۰۰اتخاذ کردند گرچه نمی‌توان ادعا داشت در رفع همه مشکلات اثرگذار بوده است.

دیدگاه