۳۰ تا ۶۰ سال میانگین سن ابتلا به کرونا در استان فارس است

  • 06 اردیبهشت 1400 - 15:21
۳۰ تا ۶۰ سال میانگین سن ابتلا به کرونا در استان فارس است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز میانگین سنی ابتلا به کرونا در استان فارس را ۳۰ تا ۶۰ سال اعلام کرد و گفت : میانگین سن جان باختگان هم حدود ۷۰ سال است.

عبدالرسول همتی یکشنبه با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس افزود: آمارها نشان می دهد سن مبتلایان و جانباختگان ناشی از کرونا در فارس، نسبت به سال گذشته کاهش یافته، میانگین سنی بیشتر مبتلایان در سال گذشته ۴۵ تا ۴۶ سال و میانگین سنی فوت ناشی از کرونا در مدت مشابه، ۷۵ سال گزارش شده است.

همتی گفت: موارد ابتلا به کووید۱۹ در استان فارس را ۴۹ درصد مردان و ۵۱ درصد بانوان تشکیل می دهند؛ این در حالیست که در گروه جانباختگان، ۵۲ درصد را مردان و ۴۸ درصد را بانوان تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۱۱ هزار و ۸۳۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۳۳ هزار و ۳۸۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همتی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۱ هزار و ۷۰۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۰۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۴۶ هزار و ۲۸۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شدند.

 وی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۶۵۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۶۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۳۸ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۸۹۰ اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت:۲۱۶ هزار و ۹۷ نفر از ابتدا تاکنون بهبودی یافتند که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او از مردم خواست تا با رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی، مجموعه سلامت را در کنترل موج چهارم این اپیدمی یاری رسانند.

دیدگاه