شمار قربانیان حادثه انفجار منزل مسکونی در جهرم به سه نفر رسید

  • 06 اردیبهشت 1400 - 11:20
شمار قربانیان حادثه انفجار منزل مسکونی در جهرم به سه نفر رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در پی انفجار و تخریب دو منزل مسکونی در خیابان صداوسیمای این شهر، پنج نفر از زیر آوار خارج شدند که شامل جسد دو زن و سه مصدوم بود؛ یکی از مصدومان نیز به دلیل شدت جراحت واردشده در بیمارستان جان باخت.

دکتر قهرمان بمانا شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو خبرنگار ایرنا افزود: در این حادثه سه نفر هم مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند و به تعدادی نیز که در اثر پرتاب آوار دچار مصدومیت شده بودند نیز به صورت سرپایی در محل امدادرسانی شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه قربانیان این حادثه یک زن سی ساله و یک بانوی سالمند بودند که در زیر آوار جان باخته بودند و یک مرد مصدوم که به دلیل وخامت حال در ای سی یو بیمارستان جان س‍پرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی جهرم نیز با بیان اینکه ظهر یکشنبه شاهد تخریب دو واحد مسکونی در این شهر بودیم افزود: با شنیدن صدای انفجار سریع گروه‌های امدادی برای امدادرسانی و آواربرداری در محل حاضر شدند و طی تلاش هفت ساعته آنان پنج نفر از زیر آوار خارج و یک خانم با حالت شوک نیز از منزل مجاور به بیمارستان منتقل شد.

هوشنگ عشایری افزود: جست‌وجو برای یافتن افراد دیگر و ایمن‌سازی محیط ادامه دارد و علت حادثه بعد از تحقیقات اعلام خواهد شد.

در پی انفجار دو منزل مسکونی در شهرک انقلاب شهر جهرم در ساعت ۱:۵۳ یکشنبه ۵ اردیبهشت تعدادی از واحدهای مجاور نیز دچار خسارت شدند.

 شدت انفجار یکشنبه پنجم اردیبهشت که حوالی ظهر رخ داد به حدی بود که صدای آن تا چند خیابان دورتر شنیده شده و موج انفجار و پرتاب آوار ساختمانی، به تعدادی خودرو و حتی منازل اطراف آسیب‌هایی وارد کرد.

در پی انفجار دو واحد مسکونی در این شهرستان برق و گاز در خیابان صدا و سیما و بخشی از شهرک انقلاب این شهرستان برای ساعتی قطع شد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

دیدگاه