تزریق بیش از ۴۹ هزار واحد واکسن کرونا در فارس

  • 02 اردیبهشت 1400 - 12:53
تزریق بیش از ۴۹ هزار واحد واکسن کرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه فارس همچنان در تزریق واکسن کرونا در سطح کشور پیشرو است گفت: بیش از ۴۹ هزار واحد واکسن کرونا در این استان تزریق شد.

دکتر مهرزاد لطفی سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت : طبق نمودارهای ارسالی از وزارت بهداشت، فارس همچنان در تزریق واکسیناسیون علیه کووید۱۹ پیشرو است و  از زمان تحویل تا تزریق واکسن علیه کووید۱۹  تاکنون ۴۹ هزار و ۱۷۰ دُز واکسن علیه این بیماری به گروه های هدف در فارس تزریق شده است که از این تعداد ۴۰ هزار و ۶۷ نفر دُز اول و ۹ هزار و ۱۰۳ نفر دُز دوم را دریافت کرده اند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برنامه ریزی اعضای این ستاد برای ایجاد زیرساخت های لازم، پیش از آغاز واکسیناسیون سراسری، ادامه داد: با توجه به روند مطلوب اجرای واکسیناسیون در نخستین گروه های هدف، هم اکنون نیز مراکزی برای تزریق واکسیناسیون عمومی پیش بینی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره اهمیت اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»، بر گسترش این طرح ملی و موثر با کمک داوطلبان جهادی، به ویژه در مقابله با موج چهارم کروناویروس تاکید کرد.

 لطفی در ادامه این نشست، فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی را مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین بر پایبندی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به کروناویروس و خروج از موج چهارم تاکید کرد و گفت: تنها راه جلوگیری از روند افزایش موارد ابتلا به کروناویروس، مشارکت مردم است تا بتوانیم شاهد کاهش آمارهای ابتلا، بستری و جان باختن هم استانی ها در اثر این بحران باشیم.

ناظر کشوری طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» نیز در حاشیه این نشست گفت: برگزاری نشست های منظم روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مثال زدنی است و جای تقدیر دارد.

 امیرمحمد اخوان هدف از سفر به شیراز را نظارت بر انجام واکسیناسیون علیه کووید۱۹ عنوان کرد.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز گفت ، از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، سه هزار و ۷۳۴ هم استانی در فارس بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

سید روح الله حسینی با اشاره به جان باختن ۲۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۷۳۴ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهارکرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۸۶ هزار و ۳۲۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۲۴ هزار و ۶۹۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

حسینی گفت:همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۸۷ هزار و ۶۳۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۱هزار و ۸۳۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۳۶ هزار و ۵۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۵۴۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۴۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

 حسینی ادامه داد: ۲۰۵ هزار و ۴۹۶ نفر از ابتدا تاکنون بهبودی یافته اند  که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در آستانه فرا رسیدن هفته سلامت قرار داریم و اولین روز این هفته به نام همراهی با مدافعان سلامت نامگذاری شده و نیاز است مردم استان برای همراهی با مدافعان سلامت و حفظ جان خود و عزیزانشان، در رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و دوری از دورهمی های خانوادگی جدی باشند.

دیدگاه