“کمتر از ۲ درصد مبتلایان به کرونا در فارس فوت کرده‌اند”

  • 19 فروردین 1400 - 6:41
“کمتر از ۲ درصد مبتلایان به کرونا در فارس فوت کرده‌اند”

براساس آخرین آمار اعلامی از سوی مسئولان علوم پزشکی شیراز، بیش از ۲۰۵ هزار نفر در فارس تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند که بالغ بر ۱۸۵ هزار نفر آنان بهبود یافته و ۳۴۵۰ نفر نیز فوت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز چهارشنبه ۱۸ فروردین در ارائه آخرین آمار مربوط به شیوع کرونا در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون تعداد ۲۰۵ هزار و ۵۸۹ نفر به عنوان مبتلای قطعی با روش‌های تشخیصی، شناخته شده‌اند.

دکتر عبدالرسول همتی گفت: طی این مدت ۷۱۹ هزار و ۷۷۰ تست PCR منجر به شناسایی ۱۹۷ هزار و ۷۷۰ مورد مثبت و تعداد ۷۴ هزار و ۴۶۵ تست سریع در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، منجر به شناسایی ۸۳۴۶ بیمار مثبت قطعی شده است.

۲ رقمی شدن تعداد قربانیان

همتی با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته، متاسفانه ۲۰ نفر از بیماران در فارس، جان خود را از دست دادند، گفت: تعداد کل جان باختگان از بیماری کرونا در فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به عدد ۳۴۵۰ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی این مدت خوشبختانه بالغ بر ۱۸۴ هزار و ۴۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان فارس بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص یا از قرنطینه خانگی خارج شده‌اند.

رشد بی‌سابقه آمار بستری در فارس

همتی در عین حال شدت سرایت کرونا در موج چهارم شیوع این بیماری را بسیار زیاد اعلام و خاطرنشان کرد: تنها طی ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۳۰۷ نفر در بخش‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونای استان فارس بستری شده‌اند.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز، با تاکید براینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، شاهد ثبت چنین آماری از تعداد مبتلایان و بیماران بستری در یک روز، ثبت نشده بود، گفت: هم‌اکنون تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی فارس به ۱۵۰۷ نفر رسیده است که ۱۷۴ نفر از آنان به دلیل وخامت شرایط جسمانی، تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

شهرستان‌های قرمز فارس

همتی گفت: شهرستان های شیراز، زرقان، بیضا، سپیدان، کازرون، کوهچنار، ممسنی، داراب، ارسنجان، آباده، اقلید، خرمبید، مرودشت، کوار، جهرم، خَفر، فراشبند، اِوَز، گِراش، لارستان، زرین دشت، فیروزآباد و فسا در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و وضعیت سایر شهرستانها نیز نارنجی‌ است و هیچ شهرستان با وضعیت آبی نداریم.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز هشدار داد که تعداد شهرستان‌های روبرو با وضعیت قرمز کرونایی در استان فارس با سرعت در حال افزایش است و مقابله با موج چهارم کرونا، عزمی جدی و همراهی عمومی را در کل جامعه طلب می‌کند.

همتی با ابراز نگرانی شدید از وضعیت کنونی شیوع کرونا در فارس، از ارایه پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تمام فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و خدماتی از سوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به ستاد استانی مدیریت کرونا خبر داد.

معاون علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: شیوع کرونا جهش یافته موسوم به کرونا انگلیسی که قابلیت سرایت شدیدتری دارد در کشور و استان غالب است؛ مراجعه سرپایی روزانه حدود سه هزار نفر به مراکز درمانی و بستری روزانه حدود ۳۰۰ بیمار در بیمارستان ها، نشان دهنده وضعیت کنونی بیماری کووید۱۹ بوده و الزام همه در رعایت کامل و دقیق همه موارد دستورالعمل‌های بهداشتی، الزامی است.

دیدگاه