کاهش ۵۵ درصدی بارندگی در فارس

  • 10 فروردین 1400 - 12:34
کاهش ۵۵ درصدی بارندگی در فارس

مدیرکل هواشناسی فارس اعلام کرد که با کاهش ۵۵ درصدی بارش باران در سال زراعی در این استان از مهرماه ۹۹ تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه هستیم.

مهرداد قطره سامانی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: از مهرماه ٩٨ تا صبح امروز سه شنبه ١٠ فروردین ١۴٧ میلی متر بارش باران داشته‌ایم در حالی که در مدت مشابه سال قبل ٣٢۴ میلی متر بارش داشتیم.

او میانگین بلندمدت بارندگی سال زراعی فارس که تاکنون باید اتفاق می‌افتاد را ٢۴٢ میلی متر اعلام و اضافه کرد: نسبت به بارندگی سال زراعی گذشته و مدت مشابه ۵۵ درصد کاهش داریم و نسبت به میانگین بلند مدت استان نیز که باید عدد آن ٢۴٢ میلی متر باشد، ٣٩ میلی متر کاهش بارندگی داریم.

مدیرکل هواشناسی فارس خاطرنشان کرد: شهرهایی مانند لار و لامرد با کاهش ٩۵ درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارند و تنها ١۶ میلی متر بارندگی داشته‌اند و در سایر نقاط استان هم تقریبا با این وضعیت مشابه مواجه بودیم.

به گفته قطره سامانی بارش باران در شهرهای اردکان، آباده، ارسنجان و ایزدخواست نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است.

او همچنین مقدار کل بارش شهر شیراز از مهرماه ٩٩ تاکنون را ١٨٨ میلی متر اعلام کرد و گفت: در سال قبل از این بازه زمانی ٣١٢ میلی متر بارش باران در شیراز داشتیم و اکنون با کاهش ۴٠ درصدی بارش مواجه است.

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: فصل بارش در فارس رو به اتمام است و نهایتا در دهه سوم فروردین و اوایل اردیبهشت ماه یک تا دو بارندگی موثر خواهیم داشت که کمبود بارش را جبران نخواهد کرد.

قطره سامانی یادآور شد: برای روزهای باقی مانده تا ۱۳ نوروز امسال بارشی پیش‌بینی نشده است.

دیدگاه