انجام ۷۰۰ هزار تست کرونا در فارس

  • 25 اسفند 1399 - 16:41
انجام ۷۰۰ هزار تست کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۷۱۷ هزار تست کرونا شامل PCR و تست سریع در فارس انجام شده، آخرین وضعیت کروناویروس در استان تا امروز بیست و پنجم اسفند را اعلام کرد.

دکتر عبدالرسول همتی دوشنبه ۲۵ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۶۷ هزار و ۸۰۵ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام و با بررسی نمونه‌ها ۱۸۰ هزار و ۵۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همتی گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۴۹ هزار و ۶۹۸ مورد تست سریع انجام و منجر به شناسایی ۴ هزار و ۱۳۸ بیمار مثبت شده است.

او با بیان اینکه تاکنون ۱۸۴ هزار و ۱۹۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است، گفت: ۱۷۴ هزار و ۵۵۸ نفر از این بیماران، بهبود پیدا کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: هم اکنون ۵۴۰ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی با ابراز تاسف از جان باختن ۴ هم استانی دیگر در بیست و چهار ساعت گذشته در اثر کروناویروس، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس را ۳ هزار و  ۳۱۲ نفر اعلام کرد. 

او از ورود چهارمین مرحله واکسن های توزیع شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون کرونا در گروه‌های هدف انجام شده و حتی روزهای تعطیل نیز فراخوان واکسیناسیون انجام و افراد مشمول، واکسن را دریافت خواهند کرد.

همتی اضافه کرد: مراکزی که در شیراز برای انجام واکسیناسیون مشخص شده اطلاع رسانی می شود و پیامک مراجعه هم استانی ها برای دریافت واکسن بر اساس برنامه ریزی انجام شده، به آنان ارسال خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه افزود: گام چهارم اجرای طرح شهید سلیمانی نیز از امروز بیست و پنجم اسفند آغاز شده و تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد؛ در این طرح بحث های مرتبط با بهداشت محیط با حضور کارشناسان بهداشت و بسیجیان مشارکت کننده در طرح شهید سلیمانی پیگیری و بازرسی از اماکن حساس و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، نانوایی ها و شیرینی فروشی ها انجام می شود.

همتی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از سوی اصناف، با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند تا از سوی کارشناسان بهداشتی پیگیری و بررسی شود.

معاون علوم پزشکی شیراز با اشاره به شلوغی و ترددهای زیاد در روزهای پایان سال، بر پرهیز از خروج غیرضروری از منزل تاکید و اضافه کرد: در صورت خروج از منزل، از وسایل محافظتی به ویژه ماسک سه لایه استفاده کنید.

دیدگاه