آغاز اجرای طرح اسکان عشایر در شهرستان مُهر فارس

  • 29 بهمن 1399 - 13:47
آغاز اجرای طرح اسکان عشایر در شهرستان مُهر فارس

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اعلام کرد: ۲ طرح اسکان عشایر در این استان در پهنای ۶۸ هکتار مصوبات استانی را گرفته که با اخذ مجوزهای ملی به زودی با مشارکت و همکاری بنیاد مسکن و اداره کل امور عشایر دراین استان اجرایی می‌شوند.

عطاالله زمانی،چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با بیان اینکه بنیاد مسکن موضوع اسکان عشایر را با فراهم آوردن زیرساخت های اسکان در برنامه دارد افزود:  طرح اسکان عشایر مشک آویز در شهرستان مُهر  با مساحت ۱۸ هکتار از اراضی ملی به تصویب استانی رسیده است و  اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح اسکان از طرف منابع طبیعی استان به بنیاد مسکن واگذار شد.

وی اضافه کرد : اسکان عشایر در منطقه مشک آویز شهرستان مهر  مورد تایید شورای برنامه ریزی استان فارس و مسوولان استانی قرار گرفته و کار مکان یابی و نقشه برداری آن به پایان رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد :  ۱۵۰ قطعه زمین برای اسکان عشایر در این منطقه دیده شده که با تایید نهایی مسوولان کشوری کار اسکان به زودی آغاز خواهد شد.

 زمانی گفت: همچنین برای طرح اسکان عشایر در منطقه  بست شهید  این شهرستان با مساحت ۵۰ هکتار اراضی مورد نظر از طرف منابع طبیعی استان شناسایی و واگذار شده است ، بنیاد مسکن با تملک اراضی مورد نظر و تایید طرح اسکان در شورای برنامه ریزی استان فارس مکان یابی و نقشه برداری طرح اسکان را به پایان رسانده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد : بر اساس برآوردهای انجام شده پیش بینی می شود ۴۰۰ قطعه زمین برای اسکان عشایر در منطقه بست شهید تامین شود که با تایید مسوولان ملی این طرح نیز به زودی در جنوب استان فارس کلید می خورد.

کلنگ اجرای این ۲ طرح اسکان عشایر اخیرا با حضور جمعی از مسوولان در شهرستان مهر به زمین خورد.

شهرستان مهر در جنوب استان فارس است.

جامعه عشایری استان فارس، مشتمل بر ۳۰ هزار خانوار با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت متشکل از سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لُر و هشت طایفه مستقل است.با اجرای سیاست‌های اسکان داوطلبانه، حدود هفت هزار خانوار عشایری استان فارس، طی ۲۰ سال اخیر در بیش از ۱۳۰ کانون توسعه اسکان هدایتی و حمایتی ساکن شده‌اند.

این تعداد خانوار، معادل حدود ۲۵ درصد جامعه عشایر استان فارس  است،  هنوز حدود ۷۵ درصد عشایر دراستان فارس  شیوه معیشت آن‌ها مبتنی بر کوچ است.

دیدگاه