تماس صوتی تلگرام در ایران با حکم قضایی مسدود شد

  • 29 فروردین 1396 - 10:40
تماس صوتی تلگرام در ایران با حکم قضایی مسدود شد

تنها چهار روز پس از فعال شدن سرویس تماس صوتی شبکه اجتماعی تلگرام، این خدمات با دستور مقامات قضایی غیرفعال و فیلتر شده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، امکان استفاده از سرویس تماس صوتی در شبکه اجتماعی تلگرام از ظهر دوشنبه ۲۸ فروردین (۱۷ آوریل) غیرممکن شده است.

این گزارش‌ها می‌افزایند که این سرویس به دستور مقامات قضایی جمهوری اسلامی فیلتر شده است.

گفته می‌شود روز یکشنبه ۲۷ فروردین حکم قضایی برای ۲۰ شرکت ارائه‌کننده خدمات دسترسی ارسال شده است تا این سرویس را از دسترسی کاربران خارج کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای تلفن همراه، مسوولیت فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف را برعهده کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و دستور مقام قضایی می‌دانند.

اختلال مجدد در تماس صوتی تلگرام در حالی‌ست که محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دو روز پیش با اشاره به راه‌اندازی تلگرام صوتی، تاکید کرده بود که این امر با مجوز وزارت ارتباطات انجام شده و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت، تلگرام صوتی راه‌اندازی نمی‌شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تاکنون وزارت ارتباطات در مورد اختلال به وجود آمده در این سرویس واکنش نشان نداده است.

مسدود شدن این سرویس در حالی صورت می‌گیرد که سرویس تماس صوتی از طریق سایر اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی برای کاربران ایرانی، همچنان فعال است.

شبکه پیام‌رسان روسی تلگرام، بیشترین کاربر را در ایران دارد و گفته می‌شود بالغ بر ۲۵ میلیون ایرانی عضو این شبکه اجتماعی موبایلی هستند.

دیدگاه