برگزاری نخستین جشنواره ملی رسانه و ایمنی و بهداشت

  • 28 بهمن 1399 - 13:05
برگزاری نخستین جشنواره ملی رسانه و ایمنی و بهداشت

دبیر انجمن علمی دانشجویان مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نخستین جشنواره ملی رسانه با موضوع «ایمنی و بهداشت حرفه ای» به همت این انجمن برگزار می‌شود که علاوه بر موضوعات اصلی، “چالش‌های کووید-۱۹ در محیط کار” بخش ویژه این فستیوال است.

زیبا طاهرزاده سه‌شنبه ۲۸ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت رسانه و تکنولوژی‌های ارتباطی و ضریب نفوذ بالای فضای مجازی در سطوح مختلف جامعه، امروزه استفاده از روش‌های مختلف آموزشی و چند رسانه ای، یکی از بهترین راه‌های ارتقاء سطح آگاهی و دانش عمومی جامعه است.

او ادامه داد: از آنجا که آموزش و فرهنگ سازی از ارکان مهم نهادینه سازی مباحث ایمنی، سلامت شغلی و بهداشت حرفه ای است، انجمن علمی دانشجویان مهندسی بهداشت حرفه‌ای شیراز تصمیم گرفت تا با استفاده از توان اجتماعی و ظرفیت های رسانه سازی عمومی جامعه، قدمی در ارتقای سطح فرهنگ ایمنی و دانش بهداشت حرفه ای بردارد.

طاهرزاده ادامه داد: پس از انجام رایزنی‌های متعدد و کارشناسی‌های مستمر تصمیم گرفته شد تا نخستین جشنواره رسانه را با موضوع «ایمنی و بهداشت حرفه ای» با فراخوان عمومی به صورت کشوری برگزار شود.

دبیر انجمن علمی دانشجویان مهندسی بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بخش های متعدد و متنوعی برای توسعه هر چه بیشتر این رویداد بزرگ علمی کشور در نظر گرفته شده که تهیه پوستر، پادکست، کلیپ های آموزشی، فیلم کوتاه، انیمیشن، لوگو، اینفوگرافی، موشن گرافی، کاریکاتور و پی نما(کمیک استریپ)، برخی از آنها است.

طاهرزاده در ارتباط با موضوعات اصلی و محورهای کلیدی این فستیوال رسانه ای توضیح داد: «ایمنی و سلامت در محیط های کاری»، «سلامت شغلی کارکنان»، «رفتارهای ناایمن در محیط های کاری»، «ایمنی و بهداشت حرفه ای در مشاغل خاص»، «فرهنگ بهداشت، ایمنی و محیط زیست»، «اثرات عوامل زیان آور محیط کار»، «ارگونومی در محیط های کاری» و «استرس های شغلی و چالش های روانی محیط کار» موضوعات اصلی این جشنواره را تشکیل می دهند.

این عضو شورای مرکزی انجمن علمی کشوری مهندسی بهداشت حرفه‌ای گفت: با توجه به شیوع جهانی کرونا ویروس جدید طی یک ساله گذشته و تاثیرات روحی و روانی به جای مانده در افراد، موضوع «چالش های کووید۱۹ در محیط های کاری» به عنوان بخش ویژه این رویداد علمی و فرهنگی انتخاب شده است.

او ایجاد بستر تعامل و ارتباط عناصر فرهنگ سازی و استفاده از ابزار هنر در بسترسازی مباحث ایمنی و سلامت شغلی و نیز معرفی ظرفیت ها و توانمندی های نهفته در بهداشت حرفه ای و ایمنی کار در سطح کشور را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

طاهرزاده با دعوت از علاقمندانی که در زمینه های پیشگفت دارای ایده و اثر هستند، برای حضور در این رویداد علمی و فرهنگی، خواست تا پیش از هرگونه نام نویسی و یا ثبت اثر، آئین نامه این جشنواره را به دقت مطالعه کنند.

دبیر انجمن علمی دانشجویان مهندسی بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: نشانی الکترونیکی https://congressapp.ir/ohsh برای نام نویسی و ثبت آثار در این جشنواره کشوری تعیین شده است و علاقه‌مندان تا ۲۰ اسفند برای ارسال آثار خود فرصت دارند.

دیدگاه