دولت از طرح مدیریت یکپارچه شهری حمایت کند

  • 22 بهمن 1399 - 8:07
دولت از طرح مدیریت یکپارچه شهری حمایت کند

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خواستار بررسی مجدد طرح مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس شورای اسلامی شد.

سید عبدالرزاق موسوی شامگاه سه‌شنبه ۲۱ بهمن در آیین افتتاح بوستان سایه، نوع نگاه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر شهر شیراز را به محیط زندگی ستود و گفت: با مقایسه هزینه‌های جاری و هزینه‌ تمام‌شده پروژه‌های عمرانی، طی سال‌های گذشته بهتر می‌توان به این نتیجه رسید که چه کار بزرگی به دست مهندسان، کارگران و جوانان این شهر در حال شکل‌گیری است.

او با بیان اینکه طرح‌های افتتاح شده در شیراز واجد ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی است و افزود: کسانی که تجربه هشت سال دفاع مقدس دارند و مسائل اقتصادی آن زمان را درک کرده‌اند، آگاه‌اند که شرایط امروز به‌لحاظ محدودیت‌ها از آن زمان بسیار سخت‌تر است. اینکه در چنین شرایطی پروژه‌ای در این شکل افتتاح می‌شود، جای قدردانی بسیار دارد و باید دست تکاتک آن‌ها را که در این زمینه تلاش کردند،  بوسید.

موسوی توجه به اصل مهم عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات را یکی از رویکردهای مهم شورا و شهرداری دانست و بیان کرد: پروژه پارک سایه و محل واقع‌شدن آن نشان‌دهنده این نوع نگاه است که شورا و شهرداری شیراز، عملا پروژه‌های خود را به‌گونه‌ای تعریف کرده که موضوع عدالت اجتماعی باعنوان یک اصل در آن رعایت شود. 

او در همین رابطه گفت: توفیق شکر نعمت برای مدیران شهری، شهرداری و اعضای شورای شهر است؛ چراکه گذشت زمان نشان می‌دهد که فعالیت‌هایی با کیفیت‌های متفاوت انجام می‌گیرد؛ اما اینکه به دست چه کسانی انجام و با نام چه کسانی ثبت می‌شود، جای سپاس دارد؛ اگرنه کار اصلی را مردم انجام می‌دهند. 

موسوی با بیان اینکه تفاوتی اساسی بین پروژه‌های شهرداری و پروژه‌های دولت وجود دارد، گفت: دستکم در شکل ظاهری، هزینه اداره شهر و منابع مالی شهرداری را مردم تامین می‌کنند و همه این‌ها از محل عوارض مردم است؛ از همین رو پیش از هرکس باید از آنان قدردانی کنیم. 

رئیس شورای شیراز همچنین افزود: طرح مدیریت یکپارچه شهری می‌تواند هزینه شهرها را به‌شدت کاهش دهد؛ همچنین لایحه مالیات بر ارزش افزوده که دولت آن را به مجلس ارائه کرده است، درصورت تصویب با شکل کنونی شهرها را با معضلاتی مواجه خواهد کرد.

دیدگاه