تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

پایان بهسازی ۷۲۸۴ مسکن آسیب‌دیده از حوادث در فارس

  • 14 بهمن 1399 - 12:50
پایان بهسازی ۷۲۸۴ مسکن آسیب‌دیده از حوادث در فارس

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس از اتمام بهسازی ۷۲۸۴ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب‌دیده استان فارس خبر داد.

عطاالله زمانی سه‌شنبه ۱۴ بهمن در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت چهل و دومین فجر انقلاب، گفت: واحدهای مسکونی بهسازی شده در جریان حوادث مختلف آسیب دیده بود و با استفاده از آورده متقاضیان و تسهیلات اعطایی، بهسازی و بازسازی شد.

زمانی گفت: برای بازسازی و بهسازی این تعداد مسکن شهری و روستایی ۴۶۶۱ میلیارد ریال هزینه شد که شامل آورده متقاضیان و تسهیلات کم بهره بود؛ البته بنیاد مسکن معادل آورده متقاضیان در این طرح‌ها، تسهیلات کم بهره یا بلاعوض تامین و پرداخت کرده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس، گفت: این واحدها در جریان سیل و زلزله طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ دچار آسیب شده بود و بعد از تکمیل عملیات بهسازی و بازسازی در اختیار مالکان یا صاحبان آنها قرار گرفته است.

افتتاح ۱۰ پروژه عمران روستایی

وی همچنین از افتتاح و بهره برداری از ۱۰ پروژه عمران روستایی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: پروژه‌های مورد نظر شامل طرح‌های بهسازی روستاهای “گاره” در خفر، “قصریعقوب” در خرمبید، “هفتوان، هنگویه و شهرستان” در خنج، “قلعه بیابان” در داراب، “کهگران” در سپیدان، “ملک‌آباد” در شیراز، “دیده‌بان” در لارستان و “دشتک” در شهرستان مرودشت است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه ۲۱ میلیارد و ۸۲۷ میلیون ریال برای اجرای این طرح‌های عمران روستایی هزینه شده است، گفت: این اعتبارات از محل اعتبارات استانی و ملی تامین و ۱۶۴۴ خانوار روستایی از خدمات آن بهره مند شده‌اند.

زمانی گفت: بهسازی روستایی در مناطق یاد شده شامل اجرای دیوار حائل، سنگ فرش، خاکبرداری و خاکریزی برای توسعه معابر، زیرسازی و آسفالت، حفر و اجرای کانال هدایت آب‌های سطحی بوده است و تاثیر بسزایی در عمران روستایی و محرومیت زدایی دارد.

دیدگاه