شکایت بهزیستی از مرکز ترک اعتیاد متخلف در شیراز

  • 11 بهمن 1399 - 13:08
شکایت بهزیستی از مرکز ترک اعتیاد متخلف در شیراز

مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی اعلام کرد که در پی اطلاع از وضعیت نابسامان یک مرکز ترک اعتیاد بخش خصوصی و برخورد دور از شان انسانی کارکنان این مرکز با افراد تحت درمان، بهزیستی ضمن انجام اقدامات قانونی سریع، نسبت به طرح دعوی حقوقی نیز اقدام می‌کند.

عبدالرحمن سلیم حقیقی در گفت و گو با ایسنا و در واکنش به انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی که نشان دهنده تصاویری بسیار دلخراش و غیرانسانی از رفتار مسئولان و کارکنان یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان شیراز بود، گفت: این مرکز بلافاصله بعد از انتشار فیلم، شناسایی و با همراهی دستگاه قضایی، پلمب شد.

او با بیان اینکه مرکز ترک اعتیاد یاد شده، در محدوده روستای قلات و در شهرستان شیراز قرار دارد، رفتارهای مشاهده در فیلم را غیرانسانی، به دور از عقلانیت و بسیار مخاطره آمیز خواند و با تاکید براینکه بهزیستی بلافاصله از چنین اقداماتی اعلام انزجار کرده است، گفت: این مرکز پس از انتقال بیماران به سایر مراکز، با دستور قضایی پلمب شده و مسئولان و کارکنان آن بازداشت شدند.

سلیم‌حقیقی خاطرنشان کرد که بعد از انتشار فیلم، جلسه فوق‌العاده‌ای روز جمعه ۱۰ بهمن با حضور افراد مسئول برگزار و موضوع سریعا پیگیری و در اولین اقدام، بیماران حاضر در مرکز به سایر مراکز اقامتی میان مدت منتقل شدند.

او با بیان اینکه طی جلسه‌ای اضطراری با حضور معاون دادستان و مسئولین کمپ‌های خصوصی، تذکرات جدی در خصوص رعایت همه پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های مراکز پیشگیری و درمان اعتیاد داده شده است.

سلیم‌حقیقی خاطرنشان کرد: همچنین جلسه اضطراری کمیسیون نظارت ماده ۲۶ در راستای بررسی ومجازات مورد اخیر و پیشگیری از بروز موارد مشابه در آینده برگزار شد.

مدیر روابط عمومی بهزیستی استان فارس از تنظیم شکوائیه حقوقی این اداره کل در خصوص رفتار نامناسب و غیرقانونی کمپ متخلف خبر داد و تاکید کرد که پیگیری قضایی لازم برای برخورد قانونی با عوامل چنین اقدامی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته فیلمی از یک مرکز ترک اعتیاد در فضای مجازی منتشر شد که حاوی تصاویری بسیار دلخراش از آزار و شکنجه معتادان تحت درمان و فحاشی و تهدید عوامل آن مرکز نسبت به بیماران تحت مراقبت بود.

دیدگاه