سازمان بین‌المللی کار: کرونا ۲۵۵ میلیون شغل تمام وقت را از بین برد

  • 07 بهمن 1399 - 12:54
سازمان بین‌المللی کار: کرونا ۲۵۵ میلیون شغل تمام وقت را از بین برد

سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد که محدودیت های اعمال شده توسط دولت‌ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا موجب از میان رفتن ۸.۸ درصد از ساعت‌های کار در سراسر جهان شده که معادل ۲۵۵ میلیون شغل تمام وقت است.

به گزارش یورو نیوز، تازه‌ترین گزارش سازمان بین‌المللی کار(ILO) که به بررسی تاثیر همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ بر بازار جهانی کار اختصاص دارد، نشان می‌دهد که تبعات شیوع این بیماری بر اشتغال، چهار برابر سنگین‌تر از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ بوده و جدی‌ترین بحران بازار کار پس از رکود بزرگ ۱۹۲۹ به شمار می‌رود.

در همین رابطه، گای رایدر، مدیر سازمان بین‌المللی کار گفت که جبران خسارت وارد شده به بازار جهانی کار نیازمند تزریق کمک سه هزار و ۷۰۰ میلیارد دلاری توسط دولت‌هاست. او این رقم را معادل ۴.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان ارزیابی کرد.

آقای رایدر خاطر نشان کرد که مطابق اطلاعات کسب شده توسط سازمان بین‌المللی کار، زنان و جوانان بیشترین آسیب را از محل بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا متحمل شده‌اند و در صورت بی‌توجهی دولت‌ها به تبعات شیوع این بیماری در بازار کار، نگرانی از به وجود آمدن «یک نسل از دست رفته» که در میان‌مدت فرصت پیدا کردن شغل را پیدا نخواهند کرد، کاملا جدی است.

البته گزارش سازمان بین‌المللی کار در عین حال از رونق نسبی بازار کار مشاغل مرتبط با خدمات مالی، بیمه و ارتباطات در سه ماهه دوم و سوم سال ۲۰۲۰ حکایت دارد. این سازمان همچنین ابراز امیداری کرده که با گسترش واکسیناسیون کووید-۱۹، بازار جهانی کار از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ شاهد رشد معنادار فرصت‌های شغلی تازه باشد.

دیدگاه