تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

سامانه تامین وسایل کمک آموزشی دانش‌آموزان در فارس راه‌اندازی شد

  • 04 بهمن 1399 - 10:59
سامانه تامین وسایل کمک آموزشی دانش‌آموزان در فارس راه‌اندازی شد

اداره‌کل آموزش و پرورش فارس با همکاری سپاه فجر این استان از سامانه تامین وسایل کمک آموزشی دانش‌آموزان با نام “توکاد” رونمایی کرد.

به گزارش دریافتی ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس شنبه در آیین رونمایی از این سامانه، هدف از اجرای طرح توکاد را ایجاد و ترویج فرهنگ همدلی و نوع دوستی در بین دانش‌آموزان عنوان کرد.

فرهاد اسماعیلی با بیان اینکه تبلت و گوشی هوشمند امروز نیاز اصلی هر دانش آموز به‌شمار می‌رود، افزود: تا ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹، بیش از ۱۰هزار و ۵۰۰ گوشی و تبلت از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)، خیران، ارگان‌ها و معلمان استان فارس تهیه و در بین دانش‌آموزان توزیع شده است.

وی ادامه داد: با همکاری سپاه فجر استان فارس ۳۰۰ گوشی و تبلت نیز بین دانش‌آموزان عشایری استان توزیع شده است.

مسوول سازمان بسیج فرهنگیان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه انجام فعالیت‌های اقتصادی به‌منظور کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت به معانی غلبه تفکر اقتصادی بر تفکر فرهنگی نیست، گفت: بعد از پایان کرونا مدارس باید به سمت خوداتکایی اقتصادی پیش رود.

ناصر جوکار با بیان اینکه اقتصاد مدرسه را باید “اقتصاد مقاومتی” تلقی کرد، اظهارکرد: در پویشی دیگر با عنوان “لبخند رضایت” بسیج فرهنگیان استان فارس موفق شد رتبه نخست کشور را با اهدای بیش از چهار هزار گوشی و ۳۶ هزار بسته معیشتی کسب کند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه طرح توکاد به ‌صورت مشخص تمام دانش‌آموزان بی‌بضاعت را در بر می‌گیرد، گفت: در سراسر استان  هر دانش‌آموز نیازمند و محروم از تحصیل با کد ملی و شهرستان محل سکونت در این سامانه شناسایی شده است و همه شهروندان می‌توانند با هر مبلغی به دانش‌آموز مورد نظر خود کمک کنند.

سردار یدالله بوعلی بیان کرد: چنانچه طرح توکاد به نتایج قابل‌قبولی رسید، در کشور ارایه خواهد شد.

سامانه تامین وسایل کمک آموزشی دانش‌آموزان به نشانی Tookad.ir راه‌اندازی شده و آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

دیدگاه