کیفرخواست پزشک مشهور تبریزی صادر شد

  • 22 فروردین 1396 - 10:31
کیفرخواست پزشک مشهور تبریزی صادر شد

موسی خلیل‎اللهی ، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز از صدور کیفرخواست برای دکتر علیرضا صلحی، پزشک متهم به قتل خبر داد و گفت: این پرونده در دادگاه کیفری آذربایجان شرقی رسیدگی می شود.

 به گزارش ایرنا، موسی خلیل‎اللهی روز دوشنبه ۲۱ فروردین در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس نظریه پزشکی قانونی علت فوت دو نفر از اعضای خانواده این پزشک مسمومیت با سم فسفین بوده و در بررسی غذاها نیز این نوع سم کشف شده است.

خلیل اللهی درباره سوابق کاری و تحصیلی پزشک متهم، گفت: این فرد یک پزشک عمومی است که در سال‌های اخیر فارغ التحصیل شده و شهرت خاصی ندارد و عمده فعالیت او در خانه سلامت یکی از محلات تبریز بوده که توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با اشاره به شایعه مسمومیت و فوت به دلیل مصرف غذای نذری در این پرونده، تشریح کرد: اساسا’ موضوع مسمومیت با غذای نذری در این پرونده صد درصد منتفی است و به هیچ عنوان موضوع غذای نذری مطرح نبوده است.

خلیل اللهی با بیان اینکه غذاها از یکی از رستوران‌های تبریز خریداری شده است، یادآور شد: تحقیقات کارآگاه‌ها و بازپرس پرونده حکایت از این داشت که موضوع غذای نذری نمی‌ تواند مطرح شود و خوشبختانه در جریان تحقیقات، محل این غذاخوری شناسایی و با بررسی محتوای دوربین‌های حاضر در محل، نحوه خرید غذا مشخص شده است.

۲۰ مهر ماه سال گذشته و همزمان با روز تاسوعای حسینی خبری مبنی بر فوت دو عضو خانواده یکی از پزشکان تبریزی در رسانه‌ها منتشر کرد. این پزشک مدعی بود که فردی چند غذای نذری در اختیار آنها قرار داده و اعضای خانواده‎اش با مصرف این غذا مسمومیت پیدا کرده، راهی بیمارستان شده‌ اند و در نهایت همسر و مادربزرگ او فوت می‌ شوند.

دکتر صلحی پزشکی است که به دلیل نوشتن نسخه‌هایی به خط خوش و تجویز صدای استاد شحریان به بیماران به شهرت رسید.

دیدگاه