۱۶۵ فوتی جدید کرونا در کشور

  • 27 مرداد 1399 - 15:20
۱۶۵ فوتی جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۲۴۷ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۵۵ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۸۰۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۹۹ هزار و ۱۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

به گفته وی، ۳۷۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تا کنون دو میلیون و ۸۸۷ هزار و ۹۳۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اشاره به استان های در وضعیت قرمز کرونا گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین درباره استانهای در وضعیت هشدار گفت: همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت توضیحاتی در خصوص وضعیت بیماری در استان کرمان ارایه داد و گفت: این استان از جمله استانهایی بود که در زمان شیوع این بیماری، به نسبت بسیاری از استانهای دیگر، خیز ضعیف تری را تجربه کرد و از اسفند ماه تا اواسط خرداد ماه شاهد پایداری نسبی در موارد ابتلا و بستری ناشی از کرونا در این استان بودیم. اما متاسفانه از نیمه خردادماه یک خیز شدید در موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان صورت گرفت؛ به طوری که تعداد موارد ابتلا و بستری از ۱۵ تیر تا اواسط مردادماه به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

وی گفت: گرچه طی روزهای گذشته تا حدی از شدت ابتلا و بستری ناشی از کرونا در این استان کاسته شده، اما همچنان شرایط در اغلب شهرستانهای این استان حساس، ناپایدار و نگران کننده است؛ به طوری که اکنون ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز و هفت شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری میانگین استفاده از ماسک در استان کرمان را ۸۱ درصد اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان استفاده از ماسک در شاغلین ادارات، موسسات و بانکهای استان و کمترین میزان در وسایل نقلیه عمومی است. همچنین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف و اماکن عمومی ۸۶ درصد است.

وی با اشاره به اینکه از تاریخ ۱۵ مرداد تا کنون ۸۰ مورد از صنوف متخلف در رعایت پروتکلهای بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: در همین بازه زمانی ۷۲ مورد از اماکن مذکور به علت عدم رعایت پروتکلها پلمب شدند. در مجموع امیدواریم با استفاده جدی تر از ماسک و رعایت پروتکل ها، شاهد خروج شهرستانهای این استان از وضعیت قرمز و هشدار باشیم.

لاری گفت: فراوش نکنیم وضعیت اکنون بیماری در کشورمان بازخورد نوع رفتار ما طی هفته های گذشته است؛ امیدواریم با تقویت و تداوم عزم و اراده خود در رعایت پروتکل ها و بویژه سه اصل شست و شوی مداوم دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

دیدگاه