ممنوعیت خروج ماسک از فارس در وضعیت قرمز

  • 31 تیر 1399 - 16:35
ممنوعیت خروج ماسک از فارس در وضعیت قرمز

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس تاکید کرد که در وضعیت قرمز، خروج ماسک بهداشتی تولید شده در استان، برای مصرف در سایر استان‌ها ممنوع است.

محمدابراهیم صداقت در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ممنوعیت خروج ماسک در وضعیت قرمز از استان، عنوان کرد: در صورت تقاضای بالا و همچنین قرار گرفتن در وضعیت قرمز بیماری کرونا، امکان خروج ماسک و صادرات آن از هیچ استانی به سایر استان‌ها وجود ندارد و این موضوع در مورد فارس نیز صادق است.

صداقت با بیان اینکه بازرسی و چگونگی ارسال کالاهای بهداشتی به داروخانه‌ها ارتباطی به سازمان صمت ندارد، گفت: واحدهای تولیدی ماسک در فارس همچنان در حال فعالیت هستند.

او با اشاره به افزایش قیمت مصوب ماسک سه لایه به ۱۵۰۰ تومان، افزود: اگرچه این مهم اعلام شده اما برای اجرا، هنوز ابلاغ نشده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس دلیل افزایش قیمت ماسک را افزایش قیمت مواد اولیه و همچنین تامین نشدن این مواد به میزان کافی در استان ذکر و خاطرنشان کرد: به میزان کافی مواد اولیه در اختیار تولید کنندگان ما قرار نمی‌گیرد و این امر موجب افزایش قیمت ماسک شده است.

صداقت ادامه داد: به واحدهای تولید و شرکت‌های پخش ماسک نیز اعلام کرده‌ایم که ابتدا باید نیاز استان تامین شود.

او اضافه کرد: در اسفندماه سال گذشته و اوایل فررودین ماه امسال واحدهای تولیدی ماسک در استان کم بود اما امروز به ۱۷ واحد رسیده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس اظهار کرد: کمتر از ۴ کارخانه تولید مواد اولیه ماسک در کشور داریم و با توجه به نیاز استان فارس، از وزارت صمت درخواست افزایش سهمیه پارچه اولیه ماسک از این کارخانه‌ها برای استان کرده‌ایم که امید است با افزایش سهمیه، قیمت‌ها کاهش یابد.

دیدگاه