یک مهد کودک در تهران به دلیل بدرفتاری با کودک سه ساله تعطیل شد

  • 19 فروردین 1396 - 13:11
یک مهد کودک در تهران به دلیل بدرفتاری با کودک سه ساله تعطیل شد

احمد خاکی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران از رای کمیسیون نظارت بر مراکز غیر دولتی بهزیستی استان تهران مبنی بر تعطیلی موقت مهد کودک متخلف در جریان بدرفتاری با کودک سه ساله خبر داد.

پسربچه سه ساله ای آذرماه سال گذشته در یکی از مهدهای کودک تهران بر اثر رفتار خشن مربی کارآموز دچار شکستگی استخوان ترقوه شد، حادثه‌ای که پرونده آن در بهزیستی به عنوان کودک آزاری مورد پیگیری قرار گرفت.

احمد خاکی امروز با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون نظارت بر مراکز غیر دولتی بهزیستی استان تهران، گفت: در جلسه اضطراری این کمیسیون ، موضوع بدرفتاری با کودک سه ساله در یکی از مهدهای کودک شهر تهران در دستور کار قرار گرفت که در این کمیسیون پس از بحث و بررسی کارشناسی و مشاهده مستندات مربوطه و با توجه به شکایت صورت گرفته از مهد، نزد مراجع قضایی و تا صدور رأی و تصمیم‌گیری نهایی، رأی به تعطیلی موقت این مهد کودک متخلف، صادر شد.

بیشتر بخوانید: کودک‌آزاری در یک مهد کودک در تهران

او افزود: با توجه به تعطیلی این مرکز با هماهنگی صورت گرفته دیگر کودکان حاضر در این مهد توسط بهزیستی شهرستان تهران در سایر مهد کودک‌های اطراف آن مهد ساماندهی می‌شوند.


خاکی گفت: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که در صورت وقوع چنین حوادثی، برخوردی قاطع طبق ضوابط خواهیم داشت و والدین می‌توانند هرگونه شکایت خود را از مهدهای کودک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳ جهت بررسی و پیگیری اعلام کنند.
پیش از این نیز کودک‌آزاری در یک مهد کودک در اردبیل خبرساز شده بود. این واقعه در روز ۱۵ تیرماه ۱۳۹۳ رخ‌ داد و در طی آن یکی از خدمه مهدکودک به یک کودک به‌ زور غذا می‌دهد و پس از اینکه او از خوردن امتناع می‌کند با کشیدن موهایش او را به‌سمتی پرت می‌کند. این مهد کودک پس از این رخداد پلمپ شد.

حبیب‌الله مسعودی، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی بهمن سال جاری گفت که نصب دوربین های مداربسته برای نظارت بیشتر بر فعالیت مربیان و نیز کودکان در مهدهای کودک شهری افزایش پیدا می‌کند.

در مجموع ۱۷ هزار مهدکودک در ایران فعالیت دارند که تقریبا هشت هزار مهد از این مهدهای کودک، مهدکودک شهری است.

دیدگاه