اعلام شرایط اضطراری در فارس برای مقابله با موج دوم کرونا

  • 04 تیر 1399 - 17:22
اعلام شرایط اضطراری در فارس برای مقابله با موج دوم کرونا

مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه به آمار بی سابقه بیشترین فوتی کرونا در فارس در روزهای گذشته اشاره کرد و هشدار داد: با توجه به افزایش آمار ابتلا به کروناویروس در استان، تعداد فوتی‌های مبتلایان رو به افزایش است.

لطفی با اعلام درخواست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از استاندار فارس برای بازگشت محدودیت‌ها در موج دوم بحران کرونا در استان، گفت: با عزم جدی و همگانی باید با تغییر رویکرد در ارایه خدمات به مردم گام برداریم؛ به ویژه در آموزش و پرورش نیز خدمات از شکل حضوری به صورت مجازی تغییر یابد.

وی، پیش بینی افزایش تخت و اختصاص مراکز درمانی ویژه خدمت رسانی به مبتلایان را اولویت مهم مجموعه سلامت در شرایط کنونی خواند و یادآور شد: با تلاش شبانه روزی مسؤولان دانشگاه در خدمت رسانی به مراجعان، کادر بهداشت و درمان درگیر کرونا به صورت فعال در حال خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک هستند.

دکتر لطفی اعلام کرد: ۹۰ درصد مرگ و میر‌ها در گروه بیماران پُرخطر است که باید با افزایش اطلاع رسانی در راستای حفظ و ارتقا سلامت مادران باردار، سالمندان، کودکان و بیماران زمینه‌ای تلاش شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت سلامت مادران باردار و گروه‌های پُرخطر در استان، تامین اقلام حفاظت فردی در بحران کرونا در زمان دریافت خدمات بهداشت و درمان از سوی دانشگاه برای افراد نیازمند در اولویت دستور کار قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر ارتقا دانش و آگاهی مردم و اهمیت رعایت موارد پیشگیرانه به ویژه گروه‌های پُرخطر مانند سالمندان، مادران باردار و کودکان تاکید کرد و ضرورت توجه عمومی نسبت به مخاطرات حضور در اجتماعات و مکان‌های عمومی و اهمیت حضور در منزل برای قطع چرخه انتقال این ویروس خطرناک را یادآور شد.

دیدگاه