ثبت بیش از ۴۸۰ بحران و حادثه طبیعی در فارس طی یک سال

  • 29 خرداد 1399 - 17:52
ثبت بیش از ۴۸۰ بحران و حادثه طبیعی در فارس طی یک سال

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد:ظرف یک سال گذشته تاکنون (خرداد سال ۹۹) بیش از ۴۸۰ مورد بحران و بلای طبیعی اعم از سیل، زلزله، آتش سوزی و سایر حوادث پیش‌بینی نشده در شهرستان‌ها و مناطق مختلف این استان ثبت شده است.

رحیم آزادی،  سه شنبه در جلسه اضطراری مدیریت بحران شهرستان لارستان اظهار داشت: همچنین در این مدت و از سال ۹۸  تا چند ماه سال جاری  ۳۸ بار هشدار و اخطاریه و آماده باش به تمام نیروها و اعضای عضو ستاد مدیریت بحران فارس اعلام شده است.

وی با بیان اینکه سه مورد از این حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله و آتش سوزی باید از قبل هماهنگی ها، برنامه ریزی و توان آمادگی نیروها برای چگونگی مواجهه و مقابله با آنها وجود داشته باشد، گفت: بر اساس ماده ۱۴ مدیریت بحران کشور هنگام برو حوادث و بلایای طبیعی این سه حادثه تمام نهادهای اجرایی و خدماتی در بخش های مختلف موظف به همکاری با تمام توان نیروی انسانی و امکانات هستند.

آزادی اضافه کرد:برای مقابله با زلزله نیز ستاد مدیریت بحران استان دانش آموزان بیش از هشت هزار مدرسه را آموزش داد و در ۳۱۰ مدرسه نیز مانور آمادگی و کارگاه های آموزشی خاص زلزله برگزار کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس همچنین گفت: یکی از حوادث پیش بینی نشده در کنار ویروس مرگبار کرونا، سیل، زلزله و آتش سوزی جنگل ها و مراتع، هجوم ملخ ها به مزارع استان بود که تاکنون در زمینه مقابله با این بحران بیش از ۳۱ هزار هکتار از سطح مزارع و منابع طبیعی استان عملیات مقابله ای و پاکسازی انجام شده است.

وی بیان داشت: همچنین ۵۱۰ هزار هکتار از سطح مزارع و مراتع استان نیز در این زمینه ردیابی شده است.

آزادی درباره زلزله های اخیر در مناطق جنوبی استان فارس نیز گفت: مهمترین اقدام و راهبرد مهم در این زمینه علاوه بر آمادگی و مدیریت بحران در اولین لحظه وقوع، ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ سازی عمومی ، توانمندسازی نیروها در کنار افزایش میزان تجهیزات امدادی و همچنین آموزش نیروهای متخصص است که جمعیت هلال احمر کشور و استان فارس در این زمینه اقدام های قابل تحسین انجام داده اند.

دیدگاه