ابراز نگرانی از حوادث رانندگی منجر به آتش‌سوزی در شیراز

  • 28 خرداد 1399 - 7:17
ابراز نگرانی از حوادث رانندگی منجر به آتش‌سوزی در شیراز

سعید نظری، سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: حوادث اخیر رانندگی در شیراز در چند ماه اخیر که منجر به آتش سوزی خودرو هم می‌شود، مدتیست به نگرانی‌های شهروندان دامن زده است.

وی افزود: موضوع را از طریق مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز پیگیری کردم. آمار نشان می‌دهد همه سوانح منجر به آتش سوزی خودرو ناشی از نصب غیرمجاز سیلندرهای گاز در خودروها پس از افزایش قیمت نرخ بنزین هست؛ که متاسفانه حوادث تلخی نیز رقم زده است.

سعید نظری سخنگوی شورای شهر شیراز

به گفته او، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از ماه قبل شناسایی و بررسی کارگاههای مجاز و غیرمجاز دوگانه سوز کردن خودرو را در دستور کار خود قرار داده و با حساسیت این موضوع را دنبال می‌کند اما به نظر می‌رسد به دلیل ضعف قانون و نبود ابزارهای نظارتی لازم، مقابله با این مهم از توان شهرداری شیراز خارج بوده و نیازمند حمایت مدیریتی و قضایی است.

این عضو شورای شهر شیراز گفت: در نامه‌ای از رییس شورای اسلامی شهر شیراز درخواست کردم تا مراتب از طریق فرماندار محترم و دادستان محترم شهرستان شیراز مورد بررسی قرار گرفته و راهکار اجرایی مناسب‌تری برای برخورد با کارگاههای غیر مجاز در شیراز فراهم شود.

سعید نظری خاطرنشان کرد: از شهروندان عزیز هم تقاضا می‌کنم برای تغییر سیستم‌های سوخت رسان خودروی خود به کارگاههای استاندارد مراجعه کنند.

دیدگاه