مهار ۳۳ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع فارس

  • 24 خرداد 1399 - 14:29
مهار ۳۳ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع فارس

شهرام منتصری، ‌مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: ۳۳ فقره آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس در ۳ روز گذشته مهار شد‌.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس افزود: گسترده‌ترین این آتش سوزی ارتفاعات ظفرآباد و کوه‌های سبز پوشان، مرز مشترک شهرستان‌های شیراز و کوار بوده است.

شهرام منتصری اظهارداشت: از دلایل طولانی شدن عملیات اطفا حریق در بعضی مناطق ، صعب العبور بودن، وزش شدید باد، پوشش انبوه و شرایط خاص توپوگرافیک است.

وی با بیان اینکه علت ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی است، افزود: علت آتش سوزی‌های اخیر بی احتیاطی و سهل انگاری برخی افراد بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از مردم و طبیعت دوستان خواست در صورت مراجعه به طبیعت از روشن کردن آتش خودداری کرده و در صورت روشن کردن آتش قبل از ترک محل از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنند.

منتصری گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه دود و یا آتش در عرصه‌های منابع طبیعی، بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با هشدار جدی به برخی سودجویان که در صدد ایجاد آتش سوزی عمدی در عرصه‌های منابع طبیعی هستند، افزود: با حمایت بسیار خوب دستگاه قضایی و بر اساس قانون جدید هر کس به صورت عمدی در عرصه‌های منابع طبیعی آتش افروزی کند، علاوه بر پرداخت جریمه‌های سنگین به حبس تا ۱۰ سال محکوم خواهد شد.

دیدگاه