آتش‌سوزی در ارتفاعات سبزپوشان شیراز مهار شد

  • 23 خرداد 1399 - 21:25
آتش‌سوزی در ارتفاعات سبزپوشان شیراز مهار شد

شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: آتش سوزی در ارتفاعات سبزپوشان منطقه ظفرآباد شیراز که از عصر روز چهارشنبه ۲۱ خرداد آغاز شده بود، پس از ۴۸ ساعت به طور کامل مهار شد.

او با بیان اینکه علت این آتش سوزی بی احتیاطی و به دلیل سهل انگاری یک فرد رخ داد، افزود: مامور یگان حفاظت منابع طبیعی با کمک نیروهای محلی، بسیج، سپاه، ارتش، آتش نشانی و … آتش را خاموش کردند.

منتصری گفت: خطای انسانی عامل بسیاری از حوادث آتش سوزی در مناطق مختلف استان است.

منتصری به گردشگران و اهالی منطقه توصیه کرد از روشن کردن آتش در مراتع خودداری، یا حداقل بعد از اطمینان از خاموش شدن کامل آتش، محیط را ترک کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: میزان آتش سوزی و خسارات وارده در دست بررسی است.

او از اتخاذ تمهیدات لازم توسط ادارات منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های استان با هدف مقابله با حوادث احتمالی سخن گفت و بیان کرد: در همین راستا سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همواره آماده پاسخگویی و دریافت گزارشات مردمی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: به منظور آمادگی برای مقابله با این آتش سوزی‌ها در حال حاضر گروه‌های ۱۵ تا ۳۰ نفره در مناطق مستعد آتش سوزی مستقر شده‌اند و آمادگی لازم برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی را دارند.

عبدالرسول حقیقی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شیراز و جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان هم افزود: با تلاش بی‌وقفه بیش از ۳۰۰ نیروی امدادی در ارتفاعات سبزپوشان و منطقه ظفرآباد، سرانجام بعد از ظهر امروز جمعه ۲۳ خردادماه، حریق به طور کامل اطفاء و مهار شد.

حقیقی ادامه داد: عملیات لکه گیری و پایش همچنان بی وقفه در منطقه ادامه داشته و تا حصول اطمینان از هر گونه خطر احتمالی حریق مجدد در منطقه تیم‌های امدادی در محل مستقر خواهند ماند.

جانشین رئیس ستاد بحران شهرستان در پایان گفت: تمامی پرواز‌های بالگرد‌های امداد رسان و پشتیبان از محل سایت نیروگاه حافظ، جنب نیروگاه سیکل ترکیبی و در امنیت کامل انجام و مدیریت شد.

دیدگاه