شهردار: اقدامات عمرانی در شیراز متوقف نمی‌شود

  • 18 خرداد 1399 - 17:28
شهردار: اقدامات عمرانی در شیراز متوقف نمی‌شود

شهردار شیراز با بیان اینکه اقدامات عمرانی در این شهر تداوم دارد و متوقف نمی‌شود، خاطرنشان کرد که علیرغم شرایط اقتصادی و توقف بسیاری از فعالیت‌ها به دلیل شیوع کروناویروس، فعالیت‌های عمرانی در شیراز تداوم دارد و به‌زودی چندین پروژه مهم در این شهر افتتاح می‌شود.

اسکندرپور یکشنبه ۱۸ خرداد و در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های آماده بهره‌برداری شهرداری شیراز، با اشاره به اینکه ایستگاه وکیل الرعایا در خط یک متروی شیراز، آماده افتتاح است، تاخیر در بهره‌برداری از این پروژه را به دلیل تلاش برای حضور یکی از مسئولان کشوری در آیین افتتاح آن اعلام و اضافه کرد: این ایستگاه با معماری خاصی که دارد، فرصتی برای شهر شیراز در حوزه گردشگری ایجاد خواهد کرد و در واقع می‌تواند مسیر و مقصد گردشگری باشد.

شهردار شیراز ادامه داد: برای ورودی‌های این ایستگاه طراحی‌های خاصی انجام شده، که به سهم خود بستری برای ایجاد و استقرار گالری‌های دائمی هنری محسوب خواهد شد.

اسکندرپور با بیان اینکه در طراحی اولیه خط یک متروی شیراز، ایستگاه وکیل الرعایا دیده نشده بود، گفت: با توجه به الزاماتی، احداث این ایستگاه در دستور کار شهرداری وقت قرار گرفت و اکنون به عنوان یکی از فنی‌ترین و زیباترین ایستگاه‌های مترو در سطح کشور، آماده بهره‌برداری است.

شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه امروز درهای بافت تاریخی شیراز به روی شهروندان و گردشگران باز و محورهای گردشگری در این منطقه احیاء شده است، گفت: دور جدید مدیریت شهرداری شیراز در سه سال گذشته با محوریت احیای بافت تاریخی و گردشگری تعریف شد.

اسکندرپور اظهار کرد: اگرچه امکان بهره برداری از این ایستگاه در زمانی کوتاه تر وجود داشت اما برای اینکه معماری متناسب با بافت تاریخی و مجموعه زندیه ایجاد شود، آن را به تاخیر انداختیم. در زمان اجرا نیز به ضرورت بارها برخی از قسمت‎ها تخریب و مجدد اصلاح شد تا آنچه که مدنظر و شایسته بود، ایجاد شود.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه بنای ما در مجموعه شهرداری ارائه کار با کیفیت است، گفت: با نگاهی متفاوت و با همان هزینه می‎شود کاری خوب به مردم هدیه داد.

اسکندرپور گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ اوراق مشارکت به مترو شیرار اختصاص یافت.در سال ۹۸ نیز ۶۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شد اما در آخرین دقایق به ۳۰۰ میلیارد تومان تقلیل یافت.

شهردار شیراز گفت: در حالی که به دلیل رکود اقتصادی و تحریم‎ها، اغلب دستگاه‎های احرایی با مشکلاتی در اجرای پروژه‎های خود مواجه هستند اما شهرداری شیراز در این شرایط سخت با اولویت بندی نسبت به اتمام پروژه‌های شاخص اقدام کرده، به‌گونه‌ای که از هفته آینده تا شهریورماه شاهد افتتاح پروژه‌های شهری در شیراز خواهیم داشت.

دیدگاه