آغاز فرآیند ثبت‌نام مدارس

  • 12 خرداد 1399 - 15:48
آغاز فرآیند ثبت‌نام مدارس

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت نام در مدارس از امروز ۱۲ خرداد خبر داد و گفت: ثبت نام‌ها در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.

رضوان حکیم‌زاده افزود: دانش آموزان میان پایه برای ثبت نام نیاز به حضور در مدارس ندارند، اما ثبت نام دانش آموزان ورودی به مقاطع بالاتر و کلاس اولی‌ها به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

وی اظهارداشت: اعمال هرگونه شرط معدل و انضباط برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی غیرقانونی و فقط بر اساس محدوده جغرافیایی است و دبیرستان‌های غیردولتی دوره اول هم مجاز به آزمون ورودی برای ثبت نام نیستند.

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام مدارس هر هفته، روز‌های دوشنبه و چهارشنبه تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.

حکیم زاده افزود: ثبت نام دانش آموزانی که در برخی دروس نمره حدنصاب را کسب نکرده اند شهریور انجام می‌شود و مدیران مدارس سهمیه ثبت نامی آن‌ها را لحاظ خواهند کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون ستاد‌های ثبت نام در تمام استان‌ها فعال است.

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش افزود: ثبت نام دوره‌های ابتدایی پس از ارزشیابی توصیفی آنان در سال تحصیلی گذشته امکان پذیر است.
حکیم زاده گفت: ثبت نام دوره‌های متوسطه اول و دوم نیز از نیمه دوم تیر آغاز می‌شود و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: زمان ثبت نام برای دانش آموزان مناطق عشایری و مدارس غیرانتفاعی تا پایان شهریور افزایش می‌یابد.

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش بینی می‌شود میزان نام نویسی در پایه اول ابتدایی ۴ و ۲ صدم درصد در مقایسه با پارسال افزایش یابد این در حالی است که تعداد دانش آموزان ۶ ساله تمام در مقایسه با پارسال ۴ و ۷ دهم درصد رشد داشته است.

حکیم زاده افزود: به سبب نام نویسی دانش آموزان اتباع دیگر کشور‌ها و بازماندگان از تحصیل تا سن ۹ سال پایه اول ابتدایی و همچنین دانش آموزانی که پارسال نتوانستند ارزشیابی‌های لازم برای نام نویسی در سال بعد آموزشی را کسب کنند و نیاز به آموزش مجدد دارند، آمار نام نویسی در پایه اول بیشتر از دانش آموزان ۶ ساله تمام کشور است.

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش گفت: با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور طرح سنجش سلامت دانش آموزان ورود به دبستان از اول تیر آغاز می‌شود.

وی افزود: ثبت نام دانش آموزان پایه اول به صورت مقدماتی در خرداد انجام و پس از اجرای طرح سنجش سلامت این ثبت نام نهایی می‌شود.

معاون وزیر آمورش و پرورش با اشاره به تأکید وزیر آموزش و پرورش بر انجام دان ثبت نام‌ها در زمانبندی‌های هرساله گفت: وزارت آموزش و پرورش دو طرح برای زمان فقدان شیوع کرونا و یا شیوع کووید ۱۹ برای سال تحصیلی آینده طراحی کرده است.

وی گفت: به طور قطع استفاده از فضای مجازی به عنوان روش ترکیبی برای ارتقای کیفیت آموزش در زمان پساکرونا نیز استفاده خواهد شد.

حکیم زاده افزود: ثبت نام حضوری دانش آموزان پس از تکمیل در سامانه ثبت نام، در سامانه «شاد» نیز وارد خواهد شد و کلاس‌های دانش آموزان در فضای مجازی همزمان با ثبت نام فعال می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در تابستان نیز برنامه‌های کمک آموزشی برای دانش آموزان ابتدایی و پیش دبستانی در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش افزود: نام نویسی دانش آموزان پیش دبستانی همزمان با دانش آموزان کلاس اول خواهد بود، اما بازه زمانی آن به ویژه در مناطق محروم و یا دو زبانه بیشتر خواهد بود.

دیدگاه