ابتلای ۱۲۴ تبعه خارجی در فارس به کرونا

  • 08 خرداد 1399 - 19:15
ابتلای ۱۲۴ تبعه خارجی در فارس به کرونا

مدیر کل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: تاکنون ۱۲۴ مورد مثبت ابتلای قطعی اتباع خارجی به کرونا در این استان گزارش شده که درمان این افراد به شکل رایگان خواهد بوده است.

سیدعلاالدین کراماتی افزود: اتباع بیگانه غیر مجازی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند پس از گذراندن دوره درمان و بهبودی به کشورشان بازگردانده می‌شوند.

وی گفت: به منظور اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به اتباع بیگانه در استان، پیامک‌‎هایی با محتوای آموزشی و تاکید بر لزوم در خانه ماندن برای اتباع خارجی دارای کارت آمایش و شرکت کنندگان در طرح سرشماری اتباع و خانوار‌های غیرمجاز دارای دانش‌آموز مجاز ارسال شده است.

مدیر کل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: علاوه بر توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بین این اتباع، با پیگیری و رایزنی با دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان در شیراز، کمک‌های نقدی و غیرنقدی به تعدادی از خانوار‌های آسیب‌پذیر اتباع خارجی که دارای مشکلات معیشتی شدید هستند داده شده است.

کراماتی، تعداد اتباع خارجی مجاز استان فارس را حدود ۶۰ هزار نفر برشمرد و افزود: از این تعداد حدود ۵۷ هزار نفر دارای کارت آمایش هستند.

دیدگاه