پرداخت کرایه حمل‌ونقل عمومی در شیراز الکترونیکی می‌شود

  • 07 خرداد 1399 - 17:37
پرداخت کرایه حمل‌ونقل عمومی در شیراز الکترونیکی می‌شود

شورای شهر شیراز با تصویب یک طرح دوفوریتی، موافقت خود را برای حذف پرداخت پول نقدی و الکترونیکی کردن پرداخت کرایه در سیستم حمل ونقل عمومی این شهز اعلام کردند.

طرح دو فوریتی حذف پرداخت پول نقدی و جایگزین کردن پرداخت الکترونیکی کرایه در سیستم حمل‌ونقل عمومی شیراز در یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز مطرح و ضمن تصویب دوفوریت طرح، پرداخت کرایه در سیستم حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوس و مینی‌بوس تنها با کارت شهروندی انجام شده و پول نقدی از پرداخت کرایه حذف شود.

به گزارش ایسنا با توجه به شیوع ویروس کرونا و براساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی در خصوص فعالیت سیستم حمل‌ونقل همگانی، در جلسه عصر چهارشنبه ۷ خرداد شورای اسلامی حذف پول نقدی در پرداخت کرایه یکی از مواردی بود که ملاک عمل قرار گرفت.

نواب قائدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر شیراز در این جلسه با تاکید بر اهمیت و ضرورت اجرایی کردن طرح، عنوان کرد: از روز شنبه ۱۰ خرداد ماه ناوگان حمل‌ونقل درون شهری فعال شده و امید می‌رود بتوان با تمهیدات پیش بینی شده آثار شیوع کرونا را کاهش داد.

او ابراز امیدواری کرد: ضمن حفظ رعایت سلامت شهروندان و رانندگان بتوان حمل‌ونقل عمومی را به بهترین شکل ارائه کرد.

قائدی یادآور شد: اتوبوس به عنوان مهمترین وسیله سیستم حمل‌ونقل همگانی روزانه حدود ۳۱۰ هزار مسافر را در شهر جابجا کرده و در حال حاضر حدود ۸۵ درصد از پرداخت کرایه در ناوگان اتوبوس از طریق کارت شهروندی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، مواردی همچون زمان محدود برخی شهروندان برای تهیه کارت‌های الکترونیکی، شرایط برخی اقشار کم درآمد و نیاز برخی شهروندان به استفاده موردی و محدود از حمل و نقل عمومی، ازجمله دغدغه‌های اعضا در بررسی این طرح بود که با تأکید اکثریت اعضای شورا، با توجه به شرایط خاص فعلی مقرر شد در روزهای باقی‌مانده از حداکثر ظرفیت برای اطلاع‌رسانی عمومی در جهت اجرای این مصوبه استفاده شود.

دیدگاه